De Haagse Hogeschool en The Young Digitals sluiten partnership

De Haagse Hogeschool en The Young Digitals zijn een partnership aangegaan. De sociale onderneming begeleidt jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt naar een baan als digitaal marketeer.

The Young Digitals “Geweldig om te zien dat deze jongeren met dit programma zich zo snel ontwikkelen tot goede online marketeers”, aldus Jacqueline van Marle, hoofd Marketing and Communicatie, Externe en Internationale Zaken.  

Op eigen benen

Jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt doorlopen bij The Young Digitals een 10-weekse, kosteloos opleidingsprogramma om de online marketing basisvaardigheden in de vingers te krijgen. Daarna komt een aantal van hen in dienst bij The Young Digitals. Zij gaan - onder begeleiding van ervaren professionals - aan de slag met online marketingklussen voor opdrachtgevers. Sjoerd Hauptmeijer, oprichter van The Young Digitals: “Deze jongeren hebben vroeg in hun leven met flinke tegenslagen te maken gehad. Ze hebben potentie, maar door de omstandigheden halen ze dat er niet uit. Wij willen deze jongeren op eigen benen leren staan. Opleiding en werkervaring zijn precies de elementen die je daarvoor nodig hebt. Na verloop van tijd zie je ze rechtop lopen, hun zelfvertrouwen neemt toe. Natuurlijk worden niet meteen alle problemen uit hun verleden weggepoetst, maar we hopen ze wel een perspectief mee te geven. ”

Aan de slag bij De Haagse

Sinds een jaar ondersteunen deze jongeren de afdeling Communicatie van de Haagse Hogeschool met online marketing analyses en -rapportages, SEO en online marketingplannen. De komende periode blijven De Haagse Hogeschool en The Young Digitals intensief samenwerken. Zo zullen de young digitals diverse online marketingopdrachten uitvoeren. Bovendien heeft De Haagse ook de intentie om detacheringsplekken ter beschikking te stellen. Zo ervaren de jongeren hoe het is om een onderdeel te zijn van een professioneel marketing en communicatieteam. Sjoerd Hauptmeijer, oprichter van The Young Digitals: “Wij zijn heel trots op dit partnership met De Haagse. Deze samenwerking biedt onze jongeren een hele mooie start van hun carriere als digitaal marketeer.”