Food Boost Challenge lanceert website met gezonde ambitie!

Foodvalley NL, HortiHeroes en Medical Delta Living Lab VIT for Life slaan de handen ineen voor een knetter gezonde ambitie: jongeren tussen 12 en 20 jaar verleiden tot het eten van meer groente en fruit. Donderdag 8 juli lanceerden ze tijdens het HeroFestival de website van de Food Boost Challenge met 15 vooruitstrevende partners waaronder De Haagse Hogeschool als onderzoekspartner.

Te weinig groente en fruit

Nederlandse jongeren eten te weinig groente en fruit. Vooral in de leeftijd van 12-20 jaar kan dit stukken beter. Dat willen we op een slimme manier veranderen: met henzelf! Samen met hogescholen, (v)mbo’s, universiteiten en partners uit het bedrijfsleven dagen we jongeren uit om zelf met ideeën te komen om gezonder eten aantrekkelijker te maken.

In 4 fases – van onderzoek tot ideevorming en van conceptontwikkeling tot implementatie – geven zij een boost aan een gezonder eetpatroon van hun eigen en volgende generaties.
 

Challenge

In deze challenge werken we direct samen met de doelgroep: we doen onderzoek onder de jongeren om wie het draait. En maken direct de verbinding met het bedrijfsleven: door hen te betrekken bij de onderzoeksopzet en het uitwerken van de resultaten en innovatie kansen daarna. En, niet onbelangrijk, de challenge leidt tot concrete concepten die we samen met studenten, ondernemers en bedrijven echt gaan realiseren.

Wil jij ook bijdragen aan deze gezonde ambitie en het eten van meer groente en fruit door jongeren makkelijker en leuker maken? Wil je innovaties op dit gebied versnellen, inzichten verkrijgen in deze doelgroep en direct in contact komen met toekomstmakers in Food? Kijk op de website van de Food Boost Challenge en meld je aan als partner.

Bekijk de video over de start van de Food Boost Challenge (2,5 minuut).