Ontdek meer op onze Open Dag op 5 april

Past iets met Mensen bij jou?

Je wilt weten wat mensen drijft en het beste in ze naar boven halen. Misschien doe je al vrijwilligerswerk, haal je boodschappen voor je oma of luister je naar vrienden als ze problemen hebben.

Maak het verschil
Jouw doel is mensen te helpen. Dat kan zijn met lesgeven voor de klas of door het organiseren van sportactiviteiten, zodat kinderen of jongeren hun talenten ontwikkelen. Maar dat kan ook zijn als verpleegkundige door patiënten te helpen bij hun persoonlijke verzorging en medicatie of met hen te praten over hun depressie, schulden of verslaving. Je kunt mensen doorgronden en weet de juiste mensen bij elkaar te brengen. Door jouw maatschappelijke betrokkenheid maak je het verschil in iemands leven.

Kortom, jij ...

• wil mensen helpen en verder brengen in het leven

• bent maatschappelijk betrokken

• hebt een hands-on-mentaliteit

Beroepen binnen het interessegebied Mensen

• HRM-adviseur

• Recruiter

• Coach / trainer

• Leraar lichamelijke opvoeding

• Verpleegkundige

• Sociaal-psychiatrisch medewerker

• Jongerenwerker

• Schuldhulpverlener

• Programmacoördinator AZC

• Wijkparticipatiemedewerker

• Leerkracht basisonderwijs

• Educatief medewerker in een museum

• Organisatieadviseur

• Persoonlijk begeleider

Welke opleidingen over mensen heeft De Haagse?

De studiekeuze aan opleidingen Mensen bij De Haagse Hogeschool is groot én breed. Een kleine greep uit het aanbod.

Als jij iets vertelt, luistert iedereen naar je. Kinderen geven je positieve energie, je bent geduldig en enthousiast. De ideale leraar! Kijk eens bij onze PABO- of HALO-opleiding en voor je het weet sta je voor de klas. Hoef je niet per se voor de klas, maar wil je je wel graag bezighouden met de ontwikkeling van een kind? Lees dan meer over de opleiding Pedagogiek.

Weet jij mensen te motiveren en inspireren om het beste uit zichzelf te halen, dan is onze opleiding Social Work misschien wel jouw beste studiekeuze. Krijg jij juist de meeste energie door samen met anderen te werken? En is plannen en organiseren helemaal jouw ding? Dan is onze opleiding Human Resource Management vast iets voor jou. Of het nu je zieke oma is of een gevallen kleuter, jij staat altijd klaar om mensen te helpen en zorgt dat ze zich beter voelen. Ga kijken bij onze opleidingen HBO-V of Huidtherapie en geef mensen de lach op hun gezicht terug. Ben je gefascineerd door het samenspel tussen mens en machine? Dan hebben we wellicht de beste opleiding voor jou in het vat. Neem eens een kijkje bij onze opleiding Mens en Techniek.

Welke vorm opleiding past bij jou?

Ook als het gaat om studievorm of -taal geven onze opleidingen met mensen jou heel veel mogelijkheden. Sommige opleidingen doe je voltijd, andere in deeltijd of duaal. Je doet je opleiding in 3 of 4 jaar. Kijk eens in welke vormen de opleidingen binnen het interessegebied Mensen beschikbaar zijn en welke opleidingsvorm het beste bij jouw situatie past.

Wat kun je worden met een opleiding mensen?

Of het nu kinderen zijn of ouderen, mensen in een achterstandspositie of met een ziekte, jij wilt werken met mensen. En niets is zo veelzijdig als het interessegebied Mensen.

Word jij warm van lesgeven, coachen of begeleiden? Geef lichamelijke opvoeding op een basisschool, verzorg sportevenementen in het buurthuis om de hoek of train de snelste topsporters. Schaatsen, fietsen of boksen. Na je HALO-opleiding krijg je iedereen in beweging!

Wist je dat er 2 miljoen mensen in Nederland huidproblemen hebben? Zwaai jij met je diploma Huidtherapie, dan help je mensen lichamelijk én psychisch. Sta aan het bed in een ziekenhuis en herstel de meest ingrijpende littekens. Of start je eigen praktijk en help mensen van hun acne af.

Met een diploma Mens en Techniek ben jij hét technische brein achter producten die mensen helpen. Ga aan de slag als bewegingstechnoloog en onderzoek het schoudergewricht bij een zorginstelling zoals Sophia Revalidatie. Of ontwerp in Hilversum op het Europese hoofdkantoor van Nike de soepelste sneakers voor mensen met rugklachten.

Liever in direct contact met mensen in je buurt? Wordt na je opleiding Social Work jongerenwerker in een achterstandswijk en houd hangjongeren van de straat en bied ouderen een fijne ontmoetingsplek om hun eenzaamheid tegen te gaan. Voor de gemeente Den Haag zet jij je als schuldhulpverlener in om mensen met een gat in hun hand op het juiste spoor te krijgen.

Waarom een opleiding aan De Haagse Hogeschool?

Bijna alle opleidingen met mensen volg je in de hoofdvestiging van De Haagse Hogeschool. Voor de HALO-opleiding staat sportcampus Zuiderpark tot je beschikking. Een uitgebreid sportcomplex met onder meer een topsporthal, een beachsporthal, een turnhal en een danszaal.

De Haagse Hogeschool is een wereld op zich. Je vindt er studenten uit Nederland en veel andere landen. Je maakt kennis met verschillende culturen en je leert die te waarderen. Met je docenten bouw je al heel snel een leuke band op. Studeren op De Haagse betekent ook dat je heel snel kennismaakt met het bedrijfsleven. En dat je samen met anderen boeiende projecten uitvoert, waar je óók nog eens veel van opsteekt.

Hulp nodig bij je studiekeuze?

Wil je meer informatie over de opleidingen met mensen? Klik dan door naar de opleidingspagina's. Laat je inspireren door de verhalen van de studenten. Vaak is het mogelijk om contact te zoeken met huidige studenten. Blijf je het lastig vinden om een keuze te maken? Bekijk dan hoe wij je kunnen helpen bij je studiekeuze.