Ontdek meer op onze Open Dag

Past iets met Onderwijs bij jou?

Al jaren kijk je naar jouw leraar voor de klas en denk je: ‘dat wil ik ook!’ Met jonge mensen omgaan, kennis overbrengen en je verdiepen in de ontwikkeling van een kind, dat zie jij wel zitten. Jij bent geduldig en legt graag iets uit. Herken jij je hierin?

Onderwijs in verschillende vormen
Met het interessegebied Onderwijs kun je verschillende opleidingen onderwijs kiezen die je helpen aan een baan voor de klas of in de gymzaal, of voor een opleiding onderwijs die je klaarstoomt om jouw pedagogische kennis op andere terreinen in te zetten. Denk bijvoorbeeld aan het begeleiden van kinderen met autisme of het adviseren van ouders over opvoeden.

Kortom, jij ...

• wil jonge mensen inspireren

• bent geduldig en legt graag uit

• bent geïnteresseerd in de ontwikkeling van een kind

Beroepen binnen het interessegebied Onderwijs

• Leerkracht basisonderwijs

• Leerkracht speciaal onderwijs

• Schooldirecteur

• Educatief medewerker in een museum

• Buurtsportcoach

• Zelfstandig coach voor nieuwe leerkrachten

• Leraar lichamelijke opvoeding

• Onderwijskundig medewerker in de volwasseneneducatie

• Pedagogisch medewerker in de jeugdhulp

• Gezinscoach CJG

• Pedagogische medewerker Raad van Kinderbescherming

• Pedagogisch medewerker Opvoedpoli

• Leidinggevende binnen een kinderopvang

Welke opleidingen over onderwijs heeft De Haagse?

Lijkt het je leuk om les te geven, te coachen of te begeleiden? Dan past een van onze opleidingen Onderwijs vast bij jou. Als jij iets vertelt, luistert iedereen naar je. Kinderen geven je positieve energie, je bent geduldig en enthousiast. De ideale leraar! Kijk eens bij onze PABO-opleiding en voor je het weet sta je voor de klas. Ben jij juist niet weg te slaan op het sportveld en ben je aan de buis gekluisterd bij de Olympische Spelen? Ga dan snel naar onze HALO-opleiding en wie weet maak je van bewegen je beroep. Als je duidelijke grenzen trekt en gelooft dat iedereen een kans moet maken in de samenleving, dan is onze opleiding Pedagogiek misschien wel jouw beste studiekeuze.

Welke vorm opleiding past bij jou?

Alle opleidingen in het interessegebied Onderwijs zijn voltijdopleidingen en duren 4 jaar. Doordeweeks ben je er dus de ‘volle tijd’ mee bezig. De PABO is de enige opleiding in het interessegebied Onderwijs die je ook in deeltijd kunt volgen. Voor alle bacheloropleidingen in dit interessegebied heb je een vwo-, een havo-, of een mbo 4-diploma nodig. Kijk eens in welke vormen je onze onderwijsopleidingen kunt volgen en welke opleidingsvorm het beste bij jouw situatie past.

Wat kun je worden met een opleiding onderwijs?

Nadat je je opleiding hebt afgerond, kun je direct aan de slag. Binnen het interessegebied Onderwijs liggen de banen voor het oprapen! Ga na je HALO-opleiding aan de slag door bijvoorbeeld als boksinstructeur een positieve invloed op jongeren te hebben. Werk je liever op een school? Geef dan de sportlessen op een middelbare school bij jou in de buurt. Met een PABO-diploma op zak, sta je voor je het weet voor de klas. Leren lezen en schrijven, dat is de basis. Met jouw inspirerende manier van lesgeven, vergeten de kinderen je nooit. Sta je liever niet voor de klas, maar wel achter de klas? Neem dan de touwtjes in handen en schuif aan achter de directeursstoel van een basisschool. Of wat dacht je van educatief medewerker in een museum? Leuk en leerzaam tegelijk! Als afgestudeerd pedagoog maak je direct het verschil als gezinscoach bij de Raad van Kinderbescherming. Je leert ouders hoe ze hun kind echt kunnen begrijpen en hun opvoeding positief kunnen omgooien. Of ga werken bij Jeugdhulp en help jongeren uit een moeilijke situatie.

Waarom een opleiding aan De Haagse Hogeschool?

Bijna alle opleidingen in het interessegebied Onderwijs volg je in de hoofdvestiging van De Haagse Hogeschool. Voor de HALO-opleiding staat sportcampus Zuiderpark tot je beschikking. Een uitgebreid sportcomplex met onder meer een topsporthal, een beachsporthal, een turnhal en een danszaal. De Haagse Hogeschool is een wereld op zich. Je vindt er studenten uit Nederland en veel andere landen. Je maakt kennis met verschillende culturen en je leert die te waarderen. Met je docenten bouw je al heel snel een leuke band op. Studeren op De Haagse betekent ook dat je heel snel kennismaakt met het bedrijfsleven. En dat je samen met anderen interessante projecten uitvoert, waar je óók nog eens veel van opsteekt.

Hulp nodig bij je studiekeuze?

Wil je meer informatie over de opleidingen binnen het interessegebied Onderwijs? Klik dan door naar de opleidingspagina's. Laat je inspireren door de verhalen van de studenten. Vaak is het mogelijk om contact te zoeken met huidige studenten. Blijf je het lastig vinden om een keuze te maken? Bekijk dan hoe wij je kunnen helpen bij je studiekeuze.