Aangepaste dienstverlening

Vanwege de genomen maatregelen i.v.m. het coronavirus is de bibliotheek van de Haagse Hogeschool tot nader bericht gesloten (in ieder geval tot 28 april) m.u.v. de digitale collectie, deze is 24/7 beschikbaar.

Op deze pagina zetten wij de veelgestelde vragen over onze aangepaste dienstverlening. Zie daarnaast ook de veelgestelde vragen op onze website over diverse onderwerpen (met o.a. digitale toegang naar databanken, e-books, tijdschriften en artikelen).

De informatie op deze pagina kan, na evt. nieuwe maatregelen, op ieder moment aangepast worden.

De bibliotheek is bereikbaar via e-mail (bibliotheek@hhs.nl).
Vragen worden elke werkdag tussen 9.00-17.00 uur beantwoord.

Houd voor actuele informatie over de bibliotheek ons nieuws op de website in de gaten. In elk geval is de bibliotheek tot 28 april a.s. gesloten. De digitale collectie is 24/7 beschikbaar via onze website.

De bibliotheek SCZP is vanaf donderdag 19/3 niet meer open en ook in Delft en Zoetermeer is de papieren collectie niet beschikbaar.

Houd voor actuele informatie over de bibliotheek ons nieuws op de website in de gaten. In elk geval tot 28 april a.s.

De digitale bibliotheek biedt veel ebooks en digitale tijdschriften zie de website voor meer informatie.

De bibliotheek is gesloten. We berekenen geen boete over de dagen dat we dicht zijn.
Indien sprake is van noodzaak kan via bibliotheek@hhs.nl  een afspraak gemaakt worden om boeken terug te brengen of te lenen.

Boeken kunnen verlengd worden. Via de H/Library app (voor Android (Google Play) en voor IOS (App Store) of de catalogus. Je kunt ook een e-mail sturen naar bibliotheek@hhs.nl. De dagen waarop de bibliotheek gesloten is zal er geen boete berekend worden.

Reserveringen plaatsen is op het moment niet mogelijk omdat de boeken niet afgehaald kunnen worden i.v.m. sluiting van de bibliotheek.

Nee, je mag de materialen die je in huis hebt houden tot we weer geopend zijn.
We berekenen geen boete over de dagen dat we dicht zijn.

Je mag de materialen die je in huis hebt houden tot we weer geopend zijn. We berekenen geen boete over de dagen dat we dicht zijn.

Gedurende de sluiting van de bibliotheek wordt geen boete berekend. Ook niet als een boek niet verlengd kan worden omdat deze gereserveerd is of al 5x verlengd.

Gedurende de sluiting van de bibliotheek wordt geen boete berekend. Ook niet als een boek niet verlengd kan worden omdat deze al 5x is verlengd of gereserveerd.

De berichten op je telefoon of tablet zijn persoonlijk ingestelde pushberichten. Dat kunnen wij als bibliotheek niet stopzetten. Je kan in de Library app bij ‘Beheer push berichten’ tijdelijk uitzetten.

We hebben besloten om weer IBL-aanvragen in behandeling te nemen. Dit geldt echter echter alleen voor het aanvragen van (digitale) artikelen.
Boeken kunnen momenteel niet via IBL aangevraagd worden.

Zie de wie doet wat van de bibliotheek.

Voor overige vragen zie de veelgestelde vragen op de website. Staat je antwoord daar niet tussen, mail naar bibliotheek@hhs.nl

Studenten kunnen de bibliotheektrainingen Bibits en HIT online volgen. In Bibits maakt de student kennis met de bibliotheeksystemen en de voor zijn opleiding relevante databanken. In HIT wordt het zoekproces diepgaand behandeld: wat zoek ik, waar zoek ik, hoe zoek ik en wat heb ik. In de handleiding Bibits en in de handleiding HIT wordt uitgelegd hoe studenten de trainingen thuis kunnen opstarten. Zowel Bibits en HIT bevatten een toets. Geef de deadline waarop de studenten de training moeten hebben gevolgd door via bibliotheek@hhs.nl en dan ontvang je van ons de cijfers. Voor een eenvoudige afhandeling hebben we ook de startdatum (datum waarop de studenten de opdracht hebben gekregen dat ze de training moeten volgen) en de opleiding nodig. Geef tevens aan om welke bibliotheektraining het gaat: Bibits en/of HIT. Voor de volledigheid hebben we ook studiejaar en studievorm (voltijd of deeltijd) nodig. 

De digitale collectie van de bibliotheek is 24/7 beschikbaar. Ook van huis uit. Er moet wel altijd ingelogd worden met het HHs account. Bij de meeste databanken is off-campus toegang geregeld via EZproxyserver. Bij een aantal databanken en bij Simultaan zoeken wordt het inlogmechanisme SURFconext gebruikt. Als je in de lijst van databanken en digitale bronnen met de muis over de titel van de bron gaat maar niet doorklikt, zie je de URL van de juiste link. Kopieer deze via de rechter muisknop om te delen met de studenten. Om te linken naar specifieke content uit bronnen (deeplinken), kun je in de meeste gevallen gebruik maken van de URL die in de adresbalk van de browser staat. Daar moet je dan wel het EZproxy voorvoegsel aan toevoegen (als dit nog niet in de URL staat), zodat gebruikers het EZproxy inlogscherm zullen zien. Klik in de lijst van databanken en digitale bronnen op het plusje naast de titel van de bron om achter de correcte manier van delen van de content van die bron te komen. In deze handleiding lees je er meer over. Zie ook actueel nieuws, storingen en toegangsproblemen rondom databanken.