Aangepaste dienstverlening

De bibliotheek is weer 7 dagen geopend:

  • Ma t/m vr  9.00-22.30 uur
  • Za/zo       10.00-22.30 uur

Om in de bibliotheek te studeren, moet je wel vooraf een individuele werkplek reserveren volgens het reserveringssysteem. Bekijk hiervoor de handleiding en de plattegronden van de werkplekken in de bibliotheek.

Onze digitale collectie is 24/7 beschikbaar.

Op deze pagina zetten wij de veelgestelde vragen over onze aangepaste dienstverlening. Zie daarnaast ook de veelgestelde vragen op onze website over diverse onderwerpen (met o.a. digitale toegang naar databanken, e-books, tijdschriften en artikelen).

De informatie op deze pagina kan, na evt. nieuwe maatregelen, op ieder moment aangepast worden.

De bibliotheek is weer 7 dagen per week geopend.
De openingstijden zijn:

  • Ma t/m vr      9.00 uur – 22.30 uur
  • Za/Zo           10.00 uur – 22.30 uur

Om in de bibliotheek te studeren, moet je wel vooraf een individuele studieplek reserveren volgens het reserveringssysteem.

De bibliotheek is bereikbaar via e-mail (bibliotheek@hhs.nl) en telefoon (070-445 7882).

De digitale collectie is 24/7 beschikbaar via onze website.

Alle nevenvestigingen van de bibliotheek (Sportcampus Zuiderpark, Delft en Zoetermeer) zijn tot nader order gesloten. Hun papieren collectie is niet beschikbaar.
Houd voor actuele informatie over de bibliotheek ons nieuws op de website in de gaten. De digitale collectie is 24/7 beschikbaar via onze website.

Nu de bibliotheek weer open is, kunnen er weer boeken geleend en teruggebracht worden. Dit kan via de zelfservice. Als je boeken komt terugbrengen, kun je deze deponeren in de boekenkar bij de ingang van de bibliotheek. Wij nemen de boeken dan voor je in en je krijgt dan automatisch een e-mail dat je boeken zijn ingeleverd.

Dit is alleen mogelijk in het hoofdgebouw op het Johanna Westerdijkplein, nog niet op de nevenvestigingen.

Zie voor beschikbaarheid van boeken de bibliotheekcatalogus

Zie voor meer informatie over de aangepaste dienstverlening en de FAQ

Raadpleeg de digitale collectie via de bibliotheekwebsite of Blackboard

Boeken kunnen verlengd worden. Via de H/Library app (voor Android (Google Play) en voor IOS (App Store) of de catalogus. Je kunt ook een e-mail sturen naar bibliotheek@hhs.nl. De dagen waarop de bibliotheek gesloten is zal er geen boete berekend worden. De uitleentermijn zullen wij zolang dit nodig is vanwege de huidige bijzondere omstandigheden, automatisch verlengen.

Het is wel mogelijk om een boek te reserveren, maar er is momenteel geen garantie dat je het gereserveerde boek op tijd zult ontvangen, afhankelijk van of studenten de boeken op tijd (kunnen) terugbrengen.

Nee, je mag de materialen die je in huis hebt houden tot we weer geopend zijn.
We berekenen geen boete over de dagen dat we dicht zijn. De uitleentermijn zullen wij zolang dit nodig is vanwege de huidige bijzondere omstandigheden, automatisch verlengen.

Je mag de materialen die je in huis hebt houden tot we weer geopend zijn. We berekenen geen boete over de dagen dat we dicht zijn. De uitleentermijn zullen wij zolang dit nodig is vanwege de huidige bijzondere omstandigheden, automatisch verlengen.

Gedurende de sluiting van de bibliotheek wordt geen boete berekend. Ook niet als een boek niet verlengd kan worden omdat deze gereserveerd is of al 5x verlengd. De uitleentermijn zullen wij zolang dit nodig is vanwege de huidige bijzondere omstandigheden, automatisch verlengen.

We hebben besloten om weer IBL-aanvragen in behandeling te nemen. Dit geldt echter echter alleen voor het aanvragen van (digitale) artikelen.
Boeken kunnen momenteel niet via IBL aangevraagd worden.

Heb je hulp nodig bij het vinden van literatuur die je nodig hebt voor je afstuderen of je project? Of ben je op zoek naar artikelen voor je onderzoek of reviewartikel?

Je kunt via bibliotheek@hhs.nl een mail sturen met daarin een omschrijving van de informatie die je nodig hebt.

Vervolgens neemt een van onze informatiespecialisten  contact met jou op om je te helpen om je zoekvraag goed te formuleren en hoe je in de juiste bronnen kunt zoeken en vinden. De betreffende informatiespecialist zal samen met jou via Teams met jouw zoekvraag aan de slag te gaan en je uitleggen hoe je gevonden artikelen en boeken kunt raadplegen.

Met deze service op maat hopen wij je te kunnen helpen op de wijze waarop we dat voorheen deden d.m.v. persoonlijk contact via bv. de Helpdesk of telefoon.

Zie de wie doet wat van de bibliotheek.

Voor overige vragen zie de veelgestelde vragen op de website. Staat je antwoord daar niet tussen, mail naar bibliotheek@hhs.nl

Studenten kunnen de bibliotheektrainingen Bibits en HIT online volgen. In Bibits maakt de student kennis met de bibliotheeksystemen en de voor zijn opleiding relevante databanken. In HIT wordt het zoekproces diepgaand behandeld: wat zoek ik, waar zoek ik, hoe zoek ik en wat heb ik. In de handleiding Bibits en in de handleiding HIT wordt uitgelegd hoe studenten de trainingen thuis kunnen opstarten. Zowel Bibits en HIT bevatten een toets. Geef de deadline waarop de studenten de training moeten hebben gevolgd door via bibliotheek@hhs.nl en dan ontvang je van ons de cijfers. Voor een eenvoudige afhandeling hebben we ook de startdatum (datum waarop de studenten de opdracht hebben gekregen dat ze de training moeten volgen) en de opleiding nodig. Geef tevens aan om welke bibliotheektraining het gaat: Bibits en/of HIT. Voor de volledigheid hebben we ook studiejaar en studievorm (voltijd of deeltijd) nodig. 

De digitale collectie van de bibliotheek is 24/7 beschikbaar. Ook van huis uit. Er moet wel altijd ingelogd worden met het HHs account. Bij de meeste databanken is off-campus toegang geregeld via EZproxyserver. Bij een aantal databanken en bij Simultaan zoeken wordt het inlogmechanisme SURFconext gebruikt. Als je in de lijst van databanken en digitale bronnen met de muis over de titel van de bron gaat maar niet doorklikt, zie je de URL van de juiste link. Kopieer deze via de rechter muisknop om te delen met de studenten. Om te linken naar specifieke content uit bronnen (deeplinken), kun je in de meeste gevallen gebruik maken van de URL die in de adresbalk van de browser staat. Daar moet je dan wel het EZproxy voorvoegsel aan toevoegen (als dit nog niet in de URL staat), zodat gebruikers het EZproxy inlogscherm zullen zien. Klik in de lijst van databanken en digitale bronnen op het plusje naast de titel van de bron om achter de correcte manier van delen van de content van die bron te komen. In deze handleiding lees je er meer over. Zie ook actueel nieuws, storingen en toegangsproblemen rondom databanken.