Een Haagse DJ-contest. Een stomend Paardcafé vol dansfanaten. Vijf talentvolle student-DJ’s die klaar staan om de strijd met elkaar aan te gaan. Als eerste het podium op mogen/moeten… en dan het huis hélemaal plat draaien. AFRITUDE, in het dagelijks leven Danischka, deed het, en won daarmee de jaarlijkse Student DJ Contest. Niemand kon tijdens haar set stil blijven staan.

“Ik ben Danischka, ik studeer European Studies aan De Haagse Hogeschool maar besteed daarnaast veel tijd aan dj-en en alles wat erbij komt kijken. Ik draai onder de naam AFRITUDE, en samen met mijn zusje vorm ik een dj-duo onder de naam 'DJs With AFRITUDE'. DJ-en is mijn hobby, maar natuurlijk hoop ik dat het zal uitgroeien tot een mooie carrière. Ik ben opgegroeid met muziek, mijn vader is namelijk ook dj. Mijn eerste dj-les kreeg ik toen ik 8 jaar oud was en met de jaren is mijn liefde voor het vak steeds verder gegroeid. Doordat ik jong ben begonnen, heb ik al aardig wat ervaring opgebouwd, vooral op schoolfeesten in Den Haag en omstreken.”

Tijdens de jaarlijkse Student DJ-contest, georganiseerd door HI The Hague, laten ‘up and coming’ DJ’s zien wat ze waard zijn aan een enthoustiast publiek én een professionele jury. Wie wint, krijgt de gelegenheid om op meer prominente Haagse events te laten zien wat ze kunnen. Zo kunnen we naar alle waarschijnlijkheid AFRITUDE achter de decks zien staan op 5 mei in de HI The Hague Student Experience op het Bevrijdingsfestival Den Haag, het festival Den Haag Outdoor in juni, en op de intro van De Haagse Hogeschool in augustus.

Collega Valentijn Schulz, organisator van de jaarlijkse Student DJ Contest: “We hebben nog niet eerder zo veel vrouwen achter de decks gehad, superinzendingen waar Den Haag nog veel van gaat horen. De dj’s laten een heel nieuw geluid horen: gevarieerde stijlen en heerlijk dansbaar. Dat gaat een feestje worden in de Student Area van het Bevrijdingsfestival op het Malieveld.”

Hi The Hague is een samenwerking tussen de verschillende hogescholen en universiteiten in Den Haag en de gemeente. Het doel van deze samenwerking is om van Den Haag een steeds leukere studentenstad te maken met allerlei acties en activiteiten voor studenten. Bijvoorbeeld het introductiefestival, gratis naar het museum en de Student DJ Contest!