Stichting HBO Haaglanden, handelend onder de naam De Haagse Hogeschool (hierna: ‘De HHs) vindt jouw privacy belangrijk. Als we je persoonsgegevens vragen, gaan we daar zorgvuldig mee om en houden ons daarbij aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: ‘AVG’). 

Op verschillende manieren ontvangt De HHs jouw persoonsgegevens, bijvoorbeeld via de website, contactmomenten, dienstverlening, applicaties, sollicitatie of indiensttreding. De HHs wil transparant zijn over wat wij precies met jouw persoonsgegevens doen en waarom. Verder informeren we je graag over wat je van ons mag verwachten en welke privacyrechten jij hebt. Hierover lees je alles in deze privacyverklaring. 

Deze privacyverklaring geeft per doelgroep de relevante informatie en geldt voor alle activiteiten (ook online via de website en applicaties van De HHs).

De HHs is verantwoordelijk voor jouw persoonsgegevens

  • De HHs is ervoor verantwoordelijk om jouw persoonsgegevens zo goed mogelijk te beschermen. We houden ons daarbij aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). 

    Contactgegevens De Haagse Hogeschool:

     

  • E-mail: privacy@hhs.nl

  • Johanna Westerdijkplein 75

     

  • 2521 EN Den Haag

Functionaris Gegevensbescherming

  • De HHs heeft een Functionaris Gegevensbescherming aangesteld om te zorgen dat de verwerking van jouw persoonsgegevens volgens de AVG gebeurt en ter interne controle van ons beleid. Onze FG is Silvia van Dijk. Zij is bereikbaar via:

     

  • E-mail: fg@hhs.nl

  • Telefoon: 06 14 83 36 55

  • Johanna Westerdijkplein 109

     

  • 2521 EN  Den Haag

Definities

Een aantal begrippen uit de AVG vind je terug in deze privacyverklaring:

Betrokkene

Een natuurlijk persoon van wie De HHs persoonsgegevens verwerkt.

Persoonsgegevens

Alle informatie over een geïdentificeerd of identificeerbaar natuurlijk persoon. Dit betekent dat informatie ofwel direct over iemand gaat ofwel naar deze persoon te herleiden is.

Verwerking

Alles wat er met persoonsgegevens wordt gedaan, bijvoorbeeld verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, raadplegen, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken via doorzending of op andere wijze ter beschikking stellen, afschermen, wissen of vernietigen van gegevens.

Hoe beveiligen we jouw persoonsgegevens?

Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om jouw persoonsgegevens te beveiligen tegen misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging. 

Alle medewerkers van De HHs en medewerkers van betrokken verwerkers die mogelijk toegang hebben tot jouw gegevens, zijn gebonden aan geheimhouding. Het verwerkingsregister van De HHs beschrijft welke (categorieën) medewerkers toegang hebben tot specifieke gegevens van bijvoorbeeld studenten of medewerkers.

Wanneer je denkt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of als er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan direct contact op met de Information Security Officer (ISO) van De HHs via iso@hhs.nl.

Gebruik van persoonsgegevens bij De HHs

Op basis waarvan verwerken wij jouw persoonsgegevens (grondslag)?

Wij mogen jouw persoonsgegevens alleen verwerken als daar een grondslag voor is. De persoonsgegevens die De HHs van jouw verwerkt zijn gebaseerd op 1 van de volgende 6 grondslagen uit de AVG:

  1. Na toestemming van de persoon in kwestie. Een eenmaal gegeven toestemming mag op ieder moment weer worden ingetrokken, zonder opgaaf van reden.  
  2. De verwerking is noodzakelijk ter uitvoering van een overeenkomst.
  3. De verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke plicht die op De HHs rust.
  4. De verwerking van de gegevens dient een algemeen belang.
  5. De verwerking is noodzakelijk om de vitale belangen van de persoon te beschermen (levensbelang).
  6. De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van De HHs. Hiervoor wordt per specifiek geval een belangenafweging gemaakt. 

Aan wie verstrekken wij jouw gegevens?

Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

De HHs bewaart jouw persoonsgegevens niet langer dan nodig is om de doelen te realiseren waarvoor de gegevens verzameld zijn, of zo lang als specifieke wetten of regelingen voorschrijven. Denk hierbij aan de bewaartermijnen uit de Archiefwet (uitgewerkt in de Selectielijst Hogescholen of fiscale en arbeidsrechtelijke wetten. In het verwerkingsregister wordt per verwerking de bewaartermijn ingevoerd.

Beeldmateriaal bij De HHs

Wat zijn je rechten?

Websites van derden

Onze privacyverklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met onze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat die websites veilig en betrouwbaar omgaan met jouw persoonsgegevens.

Cookies

Naast persoonsgegevens maakt De HHs gebruik van cookies voor haar websites, om zo bijvoorbeeld het gebruiksgemak van haar websites te verbeteren. Cookies bevatten geen persoonsgegevens van de gebruiker. Ze onthouden alleen de voorkeuren en interesses op basis van het surfgedrag van het device. De HHs gebruikt deze cookies om gebruikerservaringen te kunnen verbeteren. Lees hier onze cookieverklaring.

Datalek

Mochten gegevens onverhoopt toch in handen vallen van derden die geen toegang tot die gegevens mogen hebben, dan is er sprake van een datalek. Je kunt een vermoeden van een datalek melden bij de Privacy Officer (privacy@hhs.nl). De HHs doorloopt daarna alle vereiste stappen.

Klachten

Heb je vragen of opmerkingen over de verwerking van jouw gegevens door De HHs, neem dan eerst contact op met onze privacy-organisatie via privacy@hhs.nl. Wij nemen jouw privacy en rechten heel serieus en staan je graag te woord.

Uiteraard kun je (daarna) ook contact opnemen met onze FG. De FG is telefonisch bereikbaar op 06 14 83 36 55 of per mail via fg@hhs.nl

Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens (“AP”) die als toezichthouder optreedt binnen het domein van privacy en informatiebeveiliging. Dat kan via de website Klacht melden bij de AP | Autoriteit Persoonsgegevens

Vragen

Heb je naar aanleiding van deze informatie nog vragen of opmerkingen over onze privacyverklaring? Stuur dan een e-mail naar onze privacy-organisatie via privacy@hhs.nl.

Versiebeheer en wijzigingen privacyverklaring

Vastgesteld op 10 januari 2006 door het College van Bestuur

En uitvloeisel van het privacybeleid van De Haagse Hogeschool, onderdeel van de Informatieplicht. 

De Haagse Hogeschool heeft het recht om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Op de website van De Haagse Hogeschool en Intranet/Sharepoint vind je steeds de meest actuele privacyverklaring. Wijzigingen in de tekst treden in werking vanaf het moment dat ze zijn gepubliceerd.

Deze tekst is voor het laatst gewijzigd op 1 januari 2023