Interview

Auteur Annejet van der Zijl is donderdag 25 april 2024 te gast bij The Lighthouse Boekenclub. De boekenclub heeft haar roman Sonny Boy gelezen en gaat nu met Annejet zelf in gesprek! En jij kunt daar ook bij zijn. Ze wordt geïnterviewd door Ocke Siertsema, student Bestuurskunde / Overheidsmanagement.

Dit evenement is open voor alle studenten en medewerkers, ook als je geen lid bent van de boekenclub. En misschien heb je zelf ook wel een vraag voor Annejet! Je bent vanaf 16.00 uur van harte welkom in de Speakers' Corner.

Meld je aan!

Annejet van der Zijl - copyright Anja van Wijgerden

Over Annejet van der Zijl

Annejet van der Zijl is een van de bekendste en meest gelezen schrijvers van ons land. Ze schreef tot dusver zeven non-fictieboeken en één fictieboek, die allen bestsellers werden. Voor haar totale oeuvre ontving ze onder andere de Gouden Ganzenveer en de Amsterdamprijs voor de Kunst.

Foto: © Anja van Wijgerden

Cover boek Sonny Boy

Over het boek Sonny Boy

Herfst 1928: een jonge Surinaamse student trekt in Den Haag als kostganger in bij een gescheiden Hollandse vrouw met vier kinderen. Als ze een half jaar later zwanger van hem blijkt, is het schandaal niet te overzien. Maar ondanks armoede en discriminatie slaagt het stel er in de jaren die volgen in een gelukkig en ook voorspoedig bestaan op te bouwen met hun zoontje Waldy, alias Sonny Boy. Dan breekt de Tweede Wereldoorlog uit, en besluiten ze joden in huis te nemen - met alle consequenties van dien.

In 2004 publiceerde Annejet de liefdesgeschiedenis Sonny Boy, waarvan alleen in Nederland al inmiddels al meer dan 700.000 exemplaren zijn verkocht. Ook dit boek werd bekroond en (in 2011) verfilmd. De feestelijke zestigste druk verscheen in 2021. Het boek werd in allerlei talen vertaald en vooral in Amerika, waar het in 2019 verschenen onder de titel The Boy between Worlds, een bestseller.

Ocke Siertsema

Over Ocke Siertsema

Ocke Siertsema studeert Bestuurskunde / Overheidsmanagement en werkt als studentassistent bij The Lighthouse. Daarnaast is ze lid van de faculteitsraad van BRV. Ondanks haar dyslexie, die het lezen lastig maakt, vindt ze het belangrijk om meer te lezen, vooral over politiek en geschiedenis. Ze wil andere jongeren aanmoedigen om ook de leesuitdagingen te overwinnen en meer te lezen!

Dit is een evenement van The Lighthouse

The Lighthouse biedt een programma vol interessante activiteiten over actuele vraagstukken en wereldwijde issues.

The Lighthouse - Ilja Leonard Pfeijffer