Nota bene: De pushnotificaties van de H/Library app werkt niet naar behoren. De bibliotheek is hiervan op de hoogte, helaas zijn wij afhankelijk van een externe leverancier. In februari zal er een update komen van de app. Zodra de nieuwe app beschikbaar is, zal dit kenbaar gemaakt worden via de bibliotheekwebsite en social media.

De HHs bibliotheek app is te downloaden voor het raadplegen van de catalogus en de beschikbaarheid van items van de Hogeschoolbibliotheek. Met deze app is het voor medewerkers en studenten van de hogeschool mogelijk om met hun persoonsgebonden hogeschoolaccount de uitleentermijn van bibliotheekitems te verlengen en een reminder voor het verlopen van de uitleentermijn in te stellen.

De Hogeschoolbibliotheek hecht belang aan de privacy van gebruikers van de bibliotheek app. De Hogeschoolbibliotheek gaat daarom zorgvuldig om met uw persoonsgegevens en neemt daarbij de Algemene Verordening Gegevensbescherming in acht. Deze unieke Hogeschool bibliotheek app vraagt daarom ter verificatie bij het inloggen om de HHs inloggevens. Camera gebruik binnen deze app wordt uitsluitend toegepast als barcodescanner. Zie verder voor het gebruik van privacygegevens het privacyreglement van De Haagse Hogeschool en de algemene voorwaarden. Indien je de bibliotheekapp downloadt en in gebruik neemt ga je akkoord met deze voorwaarden.

Deze hogeschool bibliotheek app is gratis beschikbaar voor Android en IOS.

Wat kun je met de H Library app?

Als je met je Hogeschoolaccount inlogt, kun je met deze app je eigen leengegevens bekijken, je boeken verlengen en de bibliotheekcatalogus raadplegen. Door het scannen van de ISBN-barcode van een bepaald boek, kun je snel zien of de bibliotheek dat boek in haar collectie heeft.

Ook kun je pushberichten instellen, om via de app een melding te ontvangen dat je een gereserveerd boek kunt afhalen, of dat de uitleentermijn van je geleende boeken bijna verstreken is. Dit voorkomt onnodige boetes! In de app vind je ook de gegevens van de verschillende bibliotheeklocaties en een link naar de bibliotheekwebsite

Waar kan ik de app downloaden?

De app is te downloaden voor Android (Google Play) en IOS (App Store).

Ik wil een herinnering ontvangen als de vervaldatum van mijn boeken bijna verstrijkt, hoe stel ik dat in?
  1. Login via 'lener gegevens'.
  2. Ga naar 'beheer pushberichten'.
  3. Ga onderaan de pagina naar 'overige opties' en klik op de knop 'registratie voor push notificaties'.
  4. Vink 'uitlenen' aan om twee werkdagen voor het verstrijken van de vervaldatum een melding te krijgen op je telefoon.
Ik heb een boek gereserveerd, kan ik daar een melding van krijgen op mijn telefoon?

Ja:

1. Login via 'lener gegevens'.
  2. Ga naar 'beheer pushberichten'.
  4. Vink 'reserveringen' aan om een melding te ontvangen wanneer er een reservering voor je klaar staat.
Hoe maak ik een verlanglijst?

Je kunt tijdens het zoeken bepaalde boeken in je verlanglijst plaatsen:

1. Zoek een titel op in het zoekbalk 'zoeken naar boeken, e-books en tijdschriften'.
  2. Klik op een titel en ga naar beneden.
  3. Je ziet nu de optie om de titel op te slaan in je verlanglijst
Kan ik in de app de openingstijden en adres van de verschillende vestigingen bekijken?

Ja, ga hiervoor naar 'locaties' en kies de vestiging om de openingstijden, adres, telefoonnummer en e-mail te bekijken.

Heb ik via de app ook toegang tot de bibliotheekwebsite?

Met de knop 'bibliotheekwebsite' kom je terecht op de Homepage van de Hogeschoolbibliotheek.

Hoe werkt de ISBN barcode scanner?

Met de ISBN barcode scanner kun je snel zien of een boek in de bibliotheekcollectie aanwezig is. Ga naar 'scan ISBN barcode' en scan de code die je achterop het boek vindt.

Werkt de app hetzelfde als de bibliotheekcatalogus?

Nee, de app heeft geen geavanceerde zoekopties en filtermogelijkheden zoals de bibliotheekcatalogus. De app gebruik je om snel even een titel op te zoeken of om je leengegevens te bekijken/beheren.

Wat kun je niet met de app?

Op dit moment werken de links naar e-books en e-journals niet. Ga hiervoor naar de bibliotheekcatalogus.

Hoe verleng ik op de app?
  1. Log in op de app.
  2. Ga naar lener gegevens.
  3. Selecteer te verlengen items (rechter vakje).
  4. Scroll onderaan de pagina en selecteer 'verleng geselecteerde exemplaren'.
Het lukt me niet om te verlengen?

De items hebben de maximale limiet van 5 keer verlengen bereikt. Lever de boeken in bij de bibliotheek. Indien er geen reservering op de boeken staat, kunnen de boeken direct weer geleend worden. Ook bij reserveringen en/of boetes hoger dan €7,50 kan niet worden verlengd.