De hoofdvestiging van De Haagse Hogeschool heeft een fitnessruimte en een gymzaal voor allerlei verschillende studenten sportactiviteiten zoals yoga, boksen, Zumba en body workouts. In de sporthallen op de Zuiderpark locatie kun je basketballen, volleyballen, voetballen en badmintonnen.

Met een sport- en fitnesspas heb je onbeperkt toegang tot deze activiteiten, maar ook tot gratis clinics (o.a. pole dance, bouldering) en zwem-uren in de Haagse zwembaden.

De Haagse Sport- & Fitnesspas voor studenten

Met een sport- & fitnesspas heb je onbeperkt toegang tot alle sportactiviteiten op het sportprogramma en de fitness. Bij de fitness is een instructeur aanwezig om, indien nodig en/of gewenst, begeleiding en advies te geven.

Studenten HHsMedewerkers HHsExterne studenten*
Sport- & fitnesspas (Alleen fitness)
1 jaar€ 139,00€ 209,00€ 139,00
6 maanden€ 89,00€ 139,00€ 89,00
3 maanden€ 59,00 € 59,00

*voor HBO- en universitaire studenten van andere Haagse onderwijsinstellingen

Aanbod en openingstijden sportactiviteiten 2023-2024

Het sportprogramma (semester 2) 2023-2024 vind je hier.
Het sportaanbod wordt door het jaar heen aangepast. Heb je ideeën en/of wensen, laat het vooral weten!

Gratis activiteiten voor studenten met een sport- & fitnesspas:

• Fitness (instructeur aanwezig)
  • Groepslessen (o.a. yoga, boksen, Zumba, body workouts)
  • Sporthal/trainingsuren (Zuiderpark en/of bij studentensportverenigingen)
  • Studenten zwem-uren in de Haagse zwembaden
  • Incidentele clinics (zoals pole dance, boulderen (klimmen), cheerleading, tennis) (variërend per jaar en kwartaal)

Aanmelden sport & fitnesspas

1. Registreer en betaal online via het registratieformulier. Of registreer en betaal bij Campus Student Life & Sports (Johanna Westerdijkplein 66, tegenover de hoofdingang).
  2. Daarna ga je langs bij de fitnessbalie (BL K.25) ter bevestiging van je registratie. Daar krijg je je gepersonaliseerde incheckgegevens waarmee je je elk bezoek kunt inchecken en instructies voor inlog op de app (Sports & Fitness THUAS) voor het aanmelden voor groepslessen en andere sportactiviteiten.

Aanmelden voor groepslessen en tijdsgebonden sportactiviteiten is verplicht!

Vragen of ideeën?

Kom langs bij Campus Student Life & Sports, Johanna Westerdijkplein 66 (tegenover de ingang van het hoofdgebouw) of e-mail campus@hhs.nl.

(Studenten)sportverenigingen

Wil je in verenigings- en/of competitieverband sporten? Sluit je dan aan bij een van de (studenten)sportverenigingen. De meeste verenigingen hanteren een studentenkorting.

Sport Vereniging Website
 Atletiek Haag Atletiekhaagatletiek.nl
 Cheerleading Inclusive Cheer and Danceinclusivecheerleading.nl
 Hockey HCKZ/STUDSkleinzwitserland.nl
 Korfbal GKV Den Haaggkvdenhaag.nl
 Lacrosse Den Haag Lacrossedenhaaglacrosse.com
 Roeien (alleen voor studenten) H.S.R.V. Pelargospelargos.nl/roeien
 Rugby (alleen voor studenten) The Hague Hornetshaguehornets.nl
 Softball Haagse Softbalvereniging Power '66power66.nl
 Tennis H.L.T.C. Leimoniasleimonias.nl
 Triathlon Residentie Triathlon Clubrtc-denhaag.nl
 Ultimate Frisbee Ultimus PrimeUltimus Prime (UP)
 Voetbal (alleen voor studenten) HVV Football Factoryhvvfootballfactory.nl
 Volleybal Sovicos Volleybal Verenigingsovicos.nl

Studenten kampioenschappen

De Haagse is lid van Studentensport Nederland (SSN), dé overkoepelende studentensportorganisatie van Nederland. Jaarlijks worden meer dan 50 Nederlandse Studentenkampioenschappen georganiseerd onder SSN. Wil jij deelnemen aan een GNSK of een NSK? Ga dan voor meer informatie en de actuele agenda naar de website van Studentensport Nederland en neem contact op met campus@hhs.nl. Kijk ook op Sport in Den Haag  voor meer informatie over de sportmogelijkheden in Den Haag.

Sporten in Delft

Sport je liever in Delft? Als Haagse Hogeschool student kun je ook bij de TU Delft terecht voor sport & fitness.

Studentensportverenigingen in Delft vind je op: Sportverenigingen | Delft Studentenstad