Gezondheid is een groot goed, zeker in het afgelopen jaar waarin corona ons nog flink parten heeft gespeeld. Ondanks dat is kenniscentrum Health Innovation zich blijven inzetten om met sociaal technologische innovaties de gezondheid van burgers in Den Haag en omstreken te verbeteren. En met resultaat! Benieuwd naar de mooie projecten waar we in 2021 mee aan de slag gingen én welke koers we voor het komende jaar inslaan? Bekijk hieronder onze jaarupdate.

Onze lectoraten & samenwerkingen

Als kenniscentrum hebben we 9 lectoraten. Afgelopen jaar hebben we een stevige basis gelegd met twee nieuwe lectoraten die verder zijn gaan uitbouwen, namelijk het lectoraat Revalidatie en Technologie en het lectoraat Technologie voor Inclusief Bewegen en Sport. Ook zijn we gestart met de werving van drie nieuwe lectoren.

Binnen onze lectoraten wordt er bevlogen onderzoek gedaan naar uiteenlopende onderwerpen. Uiteraard doen we dit onderzoek niet alleen, maar werken we hiervoor samen met veel verschillende externe partners én diverse opleidingen binnen De Haagse Hogeschool. Benieuwd naar de precieze samenwerkingen? Bekijk dan ons jaarverslag met hierin de gedetailleerde toelichting.

Resultaten 2021

Mooie samenwerkingen en projecten hebben geleid tot verschillende producten, publicaties en stages. Deze infographic laat in één oogopslag zien wat het kenniscentrum het afgelopen jaar allemaal bereikt heeft.

Directeur Sanne de Vries: “Ik ben ontzettend trots op alle studenten, docenten, onderzoekers en partners die - met alle uitdagingen die corona met zich mee bracht - hun schouders eronder hebben gezet. In living labs en onderzoeksprojecten hebben zij nieuwe kennis en inzichten opgedaan en deze hebben ze omgezet in concrete aanbevelingen en producten voor de praktijk. Door onze krachten in de regio te bundelen hebben we in 2021 waardevolle kennis en producten kunnen ontwikkelen en implementeren in de praktijk die bijdragen aan een gezonder leven, langer zelfstandig wonen en een sneller herstel na zorgbehandeling. Corona heeft ons eens te meer laten zien, dat het belangrijk is hierin te investeren.”

Jaarupdate

Bekijk hieronder onze jaarupdate 2021.