Team “Leanatics” van Hogeschool Arnhem Nijmegen is de winnaar geworden van de Sensor Data Challenge op 13 en 14 april. Zij sleepten hiermee een prijs in de wacht van 1000,=. Het team had een mooie oplossing gevonden voor de challenge “Hittestress in kaart brengen” van één van onze partners, het RIVM. De jury, bestaande uit vertegenwoordigers van De HHs, CBS, RIVM en Universiteit Utrecht, was zeer gecharmeerd van de werkende demo met als catchy naam “Heat spotter”. Ook vonden zij het prijzenswaardig dat het team met eigen sensoren aan de slag was gegaan waardoor ze jury en publiek meenamen in hoe het systeem werkte.

De tweede prijs van 500,= ging naar het team met de toepasselijke naam “Mama is trots op ons” van onze eigen studenten Technische Natuurkunde voor hun aanpak van het meten van Stopmotieven, ingebracht door het CBS. De jury was zeer onder de indruk van hoever zij waren gegaan in hun analyse. Ze hadden een stopdetectie ontwikkeld, waren met een classificatiesysteem bezig geweest, hadden het privacy-issue meegenomen en gaven ook nog eens een dynamische presentatie.

De overige teams van MBO Rijnland, CBS en HHs werden ook nog even in het zonnetje gezet en bedankt voor hun tomeloze inzet. De challenge eigenaren gaan nu in gesprek met de teams over de aangedragen oplossingen om te kijken hoe zij hier verder mee kunnen.

De prijzen en catering werden gesponsord door het CBS; het RIVM, kenniscentrum DOF en het lectoraat Smart Sensor Systems sponsorden de (promotie)materialen, waarvoor dank!

Wij kijken terug op een geslaagde Sensor Data Challenge. Bekijk hier de aftermovie voor een sfeerimpressie. Volgens Barry Schouten van het CBS was dit “qua organisatie, opzet en inhoud de mooiste en beste SDC tot nu toe”. Deelnemers, juryleden, challenge eigenaren, coaches en iedereen die meegewerkt heeft, bedankt! Wat ons betreft op naar de vijfde editie!

Winnaar 1e prijs Sensor Data Challenge
Winnaar 2e prijs Sensor Data Challenge