Van 21 t/m 25 augustus 2023 organiseert dcypher de vijfde editie van de Nationale Cyber ​​Security Summer School (NCS3) voor bachelor studenten.

Deze summerschool heeft als doel om bachelorstudenten een introductie te geven in het werkveld cybersecurity en hen te enthousiasmeren over de verschillende onderwerpen in het domein. De NCS3 werd voor het laatst drie jaar geleden georganiseerd. Dit jaar pakken we de draad weer op met een compleet nieuwe summerschool, vol met interessante workshops, gastcolleges en bedrijfsbezoeken. We hebben dit jaar plaats voor 60 studenten. De locatie van de summerschool is Den Haag, maar gedurende de week zullen er diverse andere locaties worden bezocht tijdens bedrijfsbezoeken.

De mogelijkheden binnen het cybersecurity domein zijn zeer divers en zullen menig student nog verbazen. Tijdens de NCS3 proberen we dan ook zo veel mogelijk inzicht te geven, door verschillende organisaties aan bod te laten komen. Denk bijvoorbeeld aan een CISO die verantwoordelijk is voor alle aspecten rondom informatiebeveiliging, een software engineer die codes schrijft voor een firewall of een security officer die cybersecurity awareness vormgeeft via trainingen en opleiding voor het personeel.

Tijdens deze week zullen we diverse bedrijven bezoeken, zodat de studenten zelf kunnen ervaren hoe cybersecurity er op de werkvloer aan toe gaat. Samen met een groep partners zijn we druk bezig om een programma samen te stellen dat voor alle studenten interessant is. Deze partners zijn: dcypher, CVNL, CSR, TNO, Ordina, Cybersquad, Technische Universiteit Delft, DIVD, NCSC, Haagse Hogeschool, Politie: Team High Tech Crime, SURF, Rabobank, Infosequre, Secura, Deloitte, Vrije Universiteit Amsterdam, Make IT Work, MMOX, Security Academy, ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Capgemini, ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Fox-IT, AIVD, KPN en Ministerie van Financiën.

Na het volgen van de NCS3 snappen studenten wat cybersecurity is, welke factoren daarin een rol spelen, weten ze welke loopbanen er zijn in cybersecurity, hoe ze daarvoor kunnen kiezen en zijn ze bovendien meer gemotiveerd om dat ook te doen. Bovendien hebben ze kans gehad een relevant netwerk op te bouwen dat hen kan helpen om een carrière te vervolgen binnen cybersecurity. Het complete programma zal in de komende weken op de NCS3 page op dcypher.nl worden gepubliceerd.

Studenten kunnen zich vanaf 1 mei opgeven voor deze inspirerende summerschool via deze link: NCS3 · dcypher

Bekijk de flyer voor aanvullende informatie.