Kanan Dhru in de SpotlAIght

De Haagse Hogeschool zet koers naar de toekomst met AI, en wie kunnen ons beter gidsen op deze reis dan onze eigen experts? In onze SpotlAIght-serie krijg je een kijkje in de gedachten van onze collega’s. We verkennen hun perspectieven op AI, ze vertellen over hun werk en delen hun visie op de toekomst. Kanan Dhru trapt de reeks af

In een notendop: Juridische innovatie, technologie, ondernemerschap, Design Thinking, nieuwsgierigheid
Rol: Senior docent juridische technologie
Betrokken bij: Minoren juridische technologie en Cyber Security. Ook gastdocent bij de Universiteit Leiden.

Projecten:

• AIMAPS, over AI-tools in openbare veiligheid
  • AI4INTELLIGENCE, over AI in rechtshandhaving
  • Lawtoons, strips om het recht te vereenvoudigen voor kinderen
  • Mappingtrends in juridische innovatie

Gedreven door verbindingen

"Met veel plezier werk ik aan het opbouwen van sterke connecties met de IT-afdeling en het kenniscentrum Cyber Security. Samen met hen zet ik me in voor de ontwikkeling van minoren. Door regelmatig contact te hebben met collega’s van verschillende faculteiten, verrijken we onze programma’s aanzienlijk. Daarnaast sla ik de handen ineen met de opleiding Data Science en AI, het lectoraat Multilevel Regulation en het Centrum voor Ondernemerschap. Samen zorgen we ervoor dat onze studenten een meer holistisch begrip ontwikkelen van het recht en de kansen op dat gebied.”

Deskundige inzichten

"Het coördineren van de Professional Advisory Committee on Law and Technology geeft me de kans om regelmatig te praten met experts van buitenaf. Dit levert waardevolle inzichten op die we kunnen gebruiken om ons curriculum te verbeteren. Daarnaast vind ik het belangrijk om actief deel te nemen aan zowel interne als externe evenementen. Hierdoor blijf ik op de hoogte van wereldwijde ontwikkelingen en leer ik voortdurend bij!”

De kracht van nieuwsgierigheid

"In een werkomgeving waarin AI centraal staat, is het cruciaal om nieuwsgierig te zijn naar de veranderingen om ons heen. Dit geldt niet alleen voor studenten, maar voor iedereen. Het is belangrijk om het grotere plaatje te begrijpen, verbindingen te leggen buiten onze directe kring en een open mind te hebben om te leren buiten onze comfortzone. Deze vaardigheden zijn niet alleen nodig om relevant te blijven, maar ook om een zinvolle bijdrage te leveren aan de maatschappij.”

Studenten voorbereiden op de toekomst van toegepaste AI

"Als hogeschool vervullen we een cruciale rol en moeten we het voortouw nemen op het gebied van toegepaste AI door actief in te spelen op de laatste ontwikkelingen. Een belangrijk voordeel ligt in ons vermogen om impact te hebben door onze studenten te voorzien van vaardigheden die nodig zijn om succesvol mee te bewegen met een snel veranderende werkomgeving.”

Impact door diversiteit

"Een ander boeiend aspect is de verscheidenheid aan programma’s die we aanbieden, van Data Science en AI tot Recht, van Financieel Management tot Sportstudies. Deze diversiteit opent de deur naar een schat aan interne expertise, waardoor we zinvolle verbindingen kunnen leggen en een diepgaand perspectief kunnen ontwikkelen over het gebruik van technologie en de impact ervan op de samenleving. Op deze manier verrijken we de leertrajecten van onze studenten en dragen we op een creatieve manier bij aan bredere maatschappelijke discussies.”

Blijf op de hoogte en deel jouw verhaal!

Ben je nieuwsgierig naar de laatste ontwikkelingen op het gebied van AI aan De Haagse Hogeschool? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief voor regelmatige updates. Als je zelf een verhaal wil delen, neem dan contact op met Jered Vroon via j.h.vroon@hhs.nl. We kijken ernaar uit om van je te horen!