We hebben het gedaan! Voor de derde keer dit jaar hebben we op 13 juni 'Trash' verzameld. Studenten en medewerkers van De Haagse Hogeschool gingen dit keer het water op met SUP's om afval te verzamelen rondom onze Hogeschool. Het doel was om bewustzijn te creëren voor een duurzame leefomgeving en zoveel mogelijk 'trash' op te halen.

Tijdens haar verhaal benadrukte Nina Dietz van MBRC the ocean het belang van het verzamelen van plastic en gaf ze enkele voorbeelden van nieuwe producten die zijn geproduceerd van dit verzamelde afval. "Als we ons plasticverbruik niet verminderen, zal er in 2050 meer plastic in onze oceanen zijn dan vissen. Elke minuut verdwijnt er een grote container vol plastic in onze zeeën," aldus Nina.

De opbrengst van de SUP-rondes laat goed zien hoe groot het afvalprobleem is. In de eerste ronde wisten we een verrassende 99,5 kg afval te verzamelen! Maar daar stopten we niet. In de tweede ronde hebben we nog maar liefst 94,4 kg extra afval opgehaald. Onderweg kwamen we enkele onverwachte verrassingen tegen. Naast de verschillende stukken afval stuitten we zelfs op een brommer! Helaas was die iets te zwaar voor onze SUP's.

Dankjewel aan alle deelnemers! Elisabeth Minnemann en Hilbert Bredemeijer bedankt voor jullie komst en support!

We zijn trots om samen met Zero Waste FZ&IT, The Lighthouse, Greenoffice en Watersportverbond een kleine bijdrage te kunnen leveren aan de duurzaamheidsambities van De Haagse Hogeschool door het organiseren van deze Trash Walks.