De Week van de Duurzaamheid

9 t/m 12 oktober 2023

Voor de derde keer bundelden Green Office, Facilitaire Zaken, Global Educators Lab en Mission Zero hun krachten om gezamenlijk de Week van de Duurzaamheid te organiseren. Dit initiatief komt voort uit ons geloof in de meerwaarde van gezamenlijke inspanningen voor een duurzame en rechtvaardige samenleving.

Van 9 tot en met donderdag 12 oktober werden alle duurzame initiatieven van De Haagse in de schijnwerpers gezet met een gevarieerd programma waar zowel medewerkers als studenten aan konden deelnemen.

Verscheidenheid aan duurzame activiteiten

Een van de hoogtepunten was de High Impact Design Pressure Cooker, die de mogelijkheid bood om deel te nemen en te ervaren hoe lokale leerervaringen gecreëerd kunnen worden om duurzame ontwikkeling binnen en buiten onze gemeenschappen te bevorderen.

Tijdens het debat "Youth, Peace, and Climate Justice" werden de uitkomsten van ons door studenten geleide onderzoek gedeeld, met de focus op jonge mensen in Schilderswijk en Moerwijk in Den Haag en hun botsingen met beleidsmakers over vrede, gerechtigheid en EU-klimaatbeleid.
Daarnaast konden zowel studenten als medewerkers deelnemen aan een naaiworkshop en ontdekken welke duurzame voedselkeuzes beschikbaar waren in de kantine.

Op dinsdag tot en met donderdag kregen deelnemers de kans om te proeven en te ontdekken welke keuzes er waren en hoe het smaakte. De Reshare Store presenteerde een assortiment coole vintage en tweedehands kleding, waarbij ook reparaties werden aangeboden, en studenten en medewerkers konden jeans doneren.