Understand what matters

Het vak van coach is in Nederland een vrij beroep. Iedereen kan zich in principe een coach noemen, zonder dat er enige erkenning of opleiding vereist is. In de podcast 'Understand what matters' praten we over het coachingsvak en alles wat daarbij komt kijken.

Afleveringen

#1 Alumni aan het woord

Ondanks dat er voor het vakgebied geen scholing vereist is, kiezen sommige mensen toch voor een opleiding. Waarom kiezen zij hiervoor? En wat is het belang van een erkenning in de beroepspraktijk? Onze alumni vertellen. Beluister aflevering 1

#2 Het vak organisatiecoaching

Wat is een organisatiecoach? En in welk opzicht verschilt een organisatiecoach van een teamcoach? Programmamanager Jan-Dirk den Breejen deelt zijn ervaringen over het vak organisatiecoaching. Beluister aflevering 2.

#3 Docenten aan het woord

Wat is eigenlijk de definitie van een coach? Docenten Gideon Bakker en Mirjam Boxen delen hun mening en vertellen over het gebruik van diverse methoden en technieken in het coachingsvak. Beluister aflevering 3.

#4 Coach of adviseur

Wat is het verschil tussen een coach en een adviseur? Docent Bianca Buts praat over dit verschil en het leggen van verbinding. Beluister aflevering 4.

#5 Organisatiecoaching in een blauw bedrijf

Een 'blauwe' Duitse multinational is misschien niet de eerste plek waar je een organisatiecoach verwacht. Een oud-student vertelt over haar ervaringen als coach in de automotive industrie. Beluister aflevering 5.

#6 Wat kun je met de MOC?

In een inspirerend gesprek vertelt docent en alumnus Marcel Janssen over de opleiding Master in Organisatiecoaching. Wat heb je er aan? Wat kun je er mee en wat moet je ervoor kunnen? Beluister aflevering 6.