De bibliotheek van De Haagse Hogeschool biedt studenten en medewerkers de mogelijkheid om boeken en tijdschriftartikelen die niet in de collectie aanwezig zijn bij een andere bibliotheek aan te vragen via het Interbibliothecair Leenverkeer (IBL) formulier. Voor elke aanvraag vul je een apart formulier in. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van de aanvraag.

Voordat je een aanvraag voor IBL indient, is het handig om eerst met behulp van Google Scholar te controleren of wij al, via onze databanken, toegang hebben tot het fulltekst artikel. Dit is in Google Scholar te herkennen aan de linkresolver Find it @H/Library.

Als je thuis zoekt via Google Scholar, dien je eerst een instelling aan te passen om de linkresolver te zien. Dat doe je als volgt:

Google Scholar uitklapmenu linksboven -> Instellingen -> Bibliotheeklinks -> vinkje bij De Haagse Hogeschool – Find it @ H/Library -> Opslaan (zie ook onderstaande link)

Instellen van Find it @ H/Library in Google Scholar en zoekvoorbeelden

Kosten

Voor medewerkers is deze service gratis. Voor studenten gelden de volgende tarieven:

BoekenAangevraagd en geleverd€ 4,00 per boek
 Aangevraagd, niet geleverd€ 2,00 per boek
TijdschriftartikelenAangevraagd en geleverd1 t/m 10 pagina's: € 4,00
11 pagina's of meer? 0,60 extra per pagina
 Aangevraagd, niet geleverd€ 2,00 per artikel
Materialen buitenland*Hiervoor gelden andere tarievenOpvragen

*Materialen uit buitenlandse bibliotheken mag je alleen in de bibliotheek inzien.

Verlengen

Voor verlenging van IBL-boeken moeten wij toestemming vragen aan de eigenaar. Je kunt een verzoek tot verlenging indienen via bibliotheek@hhs.nl, bij de helpdesk op de begane grond of via telefoonnummer 070 - 445 7882. Houd er rekening mee dat verlenging niet altijd mogelijk is.