Varieer je leiderschapsstijl en flexibiliteit met Situationeel Leiderschap

Dinsdag 8 maart 2022 (19:00 – 21:30 uur)

Als beginnend Leidinggevende komt er veel op je af. Nieuwe uitdagingen en ontwikkelingen, dingen die misgaan, klagende collega’s, ziekteverzuim en resultaten die uitblijven. Het leven van een beginnend leidinggevende gaat duidelijk niet over rozen! En het leek nog wel zo gemakkelijk, nietwaar? Een nieuwe positie – hoe houd jij je rug recht?

Waar je eerder nog heerlijk je “ongezouten mening” kon geven, wordt er nu toch iets anders van je verwacht!? Een nieuwe rol, een nieuwe positie. Maar hoe geef je hier invulling aan? Hoe zorg je dat jij je nieuwe rol op een constructieve wijze invulling geeft? Hoe ga je bijvoorbeeld om met notoire ‘nee-zeggers’, ‘dwarsliggers’ of ‘verzakers’. En wanneer maak je gebruik van je machtspositie als leidinggevende?

Leidinggeven kun je leren!

Wanneer jij jezelf ziet groeien naar een leidinggevende positie kun je wellicht wel wat tools gebruiken? Tijdens deze training gaan we dieper in op de valkuilen die op de loer liggen. Je krijgt in een versneld tempo tal van inzichten uit de praktijk en leert schakelen in verschillende situaties. Je werkt aan je gezagspositie en legt een stevige basis om vol vertrouwen invulling te geven aan je nieuwe rol.

Tijdens deze training leer je:

• Bewust in te spelen op verwachtingen van jouw manager en je medewerkers
  • Aanpassen van jouw stijl van leidinggeven op verschillende situaties
  • Hoe je een motiverende en stimulerende aanpak kunt bewerkstelligen
  • Medewerkers effectief aan te spreken en aan te sturen
  • Je beschikt over nieuwe vaardigheden en gesprekstechnieken

Jouw persoonlijke ontwikkeling tot leidinggevende staat centraal in deze training. Thema’s die worden behandeld:

• Dubbele loyaliteit – hoe hou je iedereen te vriend?
  • Hoe zet je een ander aan het werk terwijl je controle houdt?
  • Hoe manage je verwachtingen?
  • Hoe leer je schakelen in managementstijl? (Model Hersey & Blanchard)
  • Inspireren en motiveren
  • Prioriteiten stellen

Taal

De training wordt gegeven in het Nederlands.

Oud-studenten en afstudeerders van De Haagse Hogeschool.

Programma

Vanaf 18.30 uur ben je welkom voor een kop thee of koffie. We starten met de workshop om 19.00 uur en sluiten het inhoudelijke programma af om 21.30 uur. Daarna lopen we naar Café Xieje voor een drankje.

Locatie

De training vindt plaats in de Speakers’ Corner op de hoofdvestiging van De Haagse Hogeschool.

Kosten

Voor de training vragen we een eigen bijdrage van 25 euro voor alumni en 15 euro voor afstudeerders. Hiervoor krijg je:

• Training (2,5 uur)
  • Koffie/thee
  • Drankjes tijdens de netwerkborrel

Aanmelden

Aanmelden en betalen kan via het online formulier. De uiterste datum om je aan te melden voor deze training is maandag 7 maart 2022.

NB: Bij verhindering is restitutie van de deelnamekosten niet mogelijk. De trainingen gaan door bij minimaal 20 inschrijvingen. Vervalt een training wegens te weinig aanmeldingen, dan worden de deelnamekosten voor die training teruggestort.

Meld je nu aan!

Portretfoto man in blauwe blouse

Over de trainer

Berry de Boer is trainer-coach bij NLP-NU, een opleidingsinstituut waarvan hij en compagnon Edwin Luijendijk de oprichters zijn. Met 12 jaar ervaring in interim- en changemanagement weet Berry hoe belangrijk communicatie is in veranderende omgevingen. In zijn optiek is NLP de sleutel naar de juiste gedragsverandering om succes, transformatie en verbinding te realiseren binnen organisaties en teams. Berry is alumnus van de TH Rijswijk (een van de voorlopers van De Haagse Hogeschool), waar hij in 1997 afstudeerde in Technische Bedrijfskunde.