Donderdag 9 juni 2022 (19.00 – 21.30 uur)

De reden waarom je uit bed komt iedere dag: Ikigai

Ieder mens heeft een Ikigai. Een ‘raison d’etre’ zoals alleen de Fransen het zo mooi kunnen zeggen. Het is dat wat jou gelukkig maakt, het gevoel dat je kunt ervaren als je volledig in een flow komt en de tijd lijkt stil te staan. Dat je iets doet en dan vast kunt stellen: dit ben ik ten voeten uit!  In de workshop Ikigai kun  je voor jezelf  bepalen wat jouw drijft als je bezig bent met je vak: is het alleen een beroep of is het meer? Is het een roeping, is het je passie, of voelt het bijna als een missie?
En wat als die vier allemaal zouden samenvallen: Ikigai.

Dat zou toch mooi zijn….

Wie ben ik? Een titel van een tv-programma dat al jaren meegaat.

Maar het blijft dan ook een interessante vraag….

Tijdens de training leer je:

• Je gaat op zoek naar je eigen Ikigai, wat jou drijft in je werk en daarbuiten

• De (on)beperkte maakbaarheid van je eigen toekomst

• Wat er wel en misschien ook niet doe doet

• Doen door niet te doen

Na het volgen van deze training ben je beter in staat voor jezelf te bepalen in welke mate je je op dit moment in je carrière met de juiste dingen bezig bent en kun je met meer aangename verwondering in de spiegel kijken.

Taal

De training wordt gegeven in het Nederlands.

Oud-studenten en afstudeerders van De Haagse Hogeschool.

Programma

Vanaf 18.30 uur ben je welkom voor een kop thee of koffie. We starten met de workshop om 19.00 uur en sluiten het inhoudelijke programma af om 21.30 uur. Daarna lopen we naar Café Xieje voor een drankje.

Locatie

De training vindt plaats in de Innovation Playground op de hoofdvestiging van De Haagse Hogeschool.

Kosten

Voor de training vragen we een eigen bijdrage van 15 euro voor afstudeerders en 25 euro voor alumni. Hiervoor krijg je:

• Training
  • Koffie/thee
  • Drankjes tijdens de netwerkborrel

Aanmelden

Aanmelden en betalen kan via het online formulier. De uiterste datum om je aan te melden voor deze training is 8 juni 2022.

NB: Bij verhindering is restitutie van de deelnamekosten niet mogelijk. De trainingen gaan door bij minimaal 25 inschrijvingen. Vervalt een training wegens te weinig aanmeldingen, dan worden de deelnamekosten voor die training teruggestort.

Meld je nu aan!

Portret foto Paul Pouw

Over de trainer

In het dagelijks leven is Paul Pouw hogeschooldocent Business Continuity Management, afstudeercoördinator en studieloopbaanbegeleider in de deeltijd en het Ad. bij de opleiding Facility Management van de HHS. Daarnaast is hij actief als speler en regisseur bij een amateurtoneelgezelschap en auteur van het boek "Oost, west, thuis is het ook niet alles". Paul heeft een grote interesse in alles wat mensen beweegt, verdiept zich in Oosterse filosofie en met name Zen en geeft regelmatig workshops op het gebied van Ikigai, Ego en Geluk. Hij heeft zijn opleiding tot professioneel meditatieleraar en dynamisch meditatie begeleider gevolgd bij het Nederlof Centrum in Amsterdam.