Emma en Elias praten over waarom de Europese Parlementsverkiezingen zo belangrijk zijn. Ze gaan in op vragen zoals: Waarom is de opkomst bij deze verkiezingen zo laag? Wat betekent mijn stem eigenlijk voor deze verkiezingen? Hoe werkt de Europese Unie (EU) en wat voor invloed heeft dat op ons dagelijks leven? En hoe kan ik als EU-burger die in een ander EU-land woont, stemmen?

Emma Prins geeft al drie jaar les bij European Studies aan De Haagse Hogeschool. Ze doceert vakken over politiek en de Europese Unie, en heeft werkervaring bij de Nederlandse Ambassade en het Europees Parlement. Ze blijft graag op de hoogte van EU-nieuws en praat graag over lopende kwesties die te maken hebben met de EU.

Elias Fabricius is een tweedejaars student European Studies uit Duitsland en heeft interesse in de politiek van de EU. Hij zet zich gepassioneerd in voor dierenrechten en maakt zich ernstige zorgen over klimaatverandering. Hij houdt van gesprekken over politiek en muziek.

Meer informatie:

Spodlight

Een podcast vol korte, leerzame en inspirerende colleges door docenten en lectoren van De Haagse Hogeschool. Leer alles over slimmigheden in de natuur, blockchain, roddelen op de werkvloer, duurzame waardes in organisaties en ga zo maar door!

Luister nu
The Lighthouse - Podcast - Spodlight