De beroemde popster Gwen Stefani droeg er afgelopen kerst een jurk van, net als zangeres Camila Cabello tijdens haar nieuwe albumshow. Ook tijdens Parijse modeshows zijn modellen erin te bewonderen. Duurzame couture die de Nederlandse modeontwerper Ronald van der Kemp creëert van vilt uit gerecycled textielafval van het Haagse bedrijf i-did.

De designs van Van der Kemp vormen het voorlopige hoogtepunt van het project Trashure. Dat poogt een eind te maken aan de enorme berg textielafval die Nederlanders en Europeanen jaarlijks weggooien. Hoe? Door textielafval te recyclen en weer te gebruiken voor nieuwe mode en kleding.

Het project is een samenwerking tussen de beroemde modeontwerper, leerlingen van De Haagse Hogeschool onder leiding van duurzame mode-expert lector dr. Kim Poldner (lectoraat Circular Business), textielinzamelaar Sympany en sociaal recyclingbedrijf i-did.

Lees hier het complete artikel.