Stel, je bent dyslectisch of je hebt een psychische beperking of een gehoor-, gezichts- of bewegingsbeperking. Met zo’n belemmering ben je echt niet de enige. 3 op de 10 studenten in het hoger onderwijs heeft een functiebeperking. Studeren kan dan misschien lastig zijn. Daarom biedt De Haagse Hogeschool voorzieningen op maat aan. Op onze vier locaties houden we zoveel mogelijk rekening met jouw (on)mogelijkheden.

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, vragen we je om in Studielink vast aan te geven of je denkt dat jouw beperking je studie kan beïnvloeden. Je wordt dan aangeraden om een afspraak te maken met een van de decanen van je Faculteit. Hij of zij kijkt samen met jou naar de mogelijkheden voor aanpassingen op maat.

Meer weten?

Als je vragen hebt over studeren met een functiebeperking of al voor het begin van je studie aan De Haagse Hogeschool graag eens met een studentendecaan wil praten, dan kan dat! Mail naar studentendecanen@hhs.nl. Je wordt dan in contact gebracht met de studentendecaan van jouw (toekomstige) opleiding. Download hier onze Studeren op maat flyer.

(Dis)Ability Network (DIN)

Wil jij in contact komen met studenten die ervaring hebben met het studeren met een functiebeperking op De Haagse Hogeschool? Dan kun je terecht bij het (Dis)ability Network (kortweg DIN), een groep van betrokken studenten die regelmatig samenkomen om ervaringen uit te wisselen en het studeren voor medestudenten verder te verbeteren. Je kunt DIN bereiken via: disabilitynetwork@hhs.nl en via Facebook en  Instagram.

www.hogeronderwijstoegankelijk.nl

Om studenten met een functiebeperking of met een ondersteuningsvraag - vanwege persoonlijke omstandigheden - beter te informeren over de mogelijkheden van (financiële) voorzieningen, is er de website www.hogeronderwijstoegankelijk.nl. Op deze website vind je alle informatie op 1 plek. Of je nou een ondersteuningsvraag hebt over studeren met een functiebeperking of ziekte of een bijzondere (thuis)situatie.