Waarvoor kun je bij het SkinLab terecht?

Bij het SkinLab kun je terecht voor zowel cosmetische als medische huidbehandelingen. Ons enthousiaste team beschikt over een brede expertise en helpt je graag verder. In onze huidpraktijk staat alles klaar om bijvoorbeeld littekens te camoufleren, acne te behandelen, spataderen te verwijderen of ongewenste haargroei aan te pakken. Wij voeren deze behandelingen professioneel en zorgvuldig uit, met toepassing van diverse technieken. 

Nieuwsgierig naar ons aanbod? 

Behandeling bij SkinLab

Wie voeren de behandelingen uit? 

Studenten van de opleiding HBO Huidtherapie voeren de behandelingen uit. Zij zijn goed opgeleid en worden tijdens de behandelingen begeleid door gediplomeerde en geregistreerde docenten. Het SkinLab biedt ons een uitstekende gelegenheid om mensen te ondersteunen bij hoogwaardige en zorgvuldige huidbehandelingen. We stellen deze behandelingen kosteloos ter beschikking, omdat onze studenten op deze manier waardevolle praktijkervaring kunnen opdoen. Voor hen vormt het SkinLab een leerschool voordat ze zelfstandig aan de slag gaan in de professionele wereld. Op deze manier streven we ernaar je op vakkundige en kosteloze wijze te helpen bij het verminderen of laten verdwijnen van je huidproblemen.

Waar vinden de behandelingen plaats?

De behandelingen vinden plaats in het SkinLab van De Haagse Hogeschool. Het SkinLab vindt je in het hoofdgebouw van de hogeschool aan het Johanna Westerdijkplein in Den Haag, Slinger etage 5, ruimte SL 5.27, SL 5.29 en SL 5.33. 

Hoe kun je je voor een behandeling aanmelden?

Interesse in een behandeling? Stuur dan een e-mail naar: [email protected]. Wij nemen contact met je op voor het inplannen van een intakegesprek. In dat gesprek brengen we jouw hulpvraag in kaart. We bespreken jouw specifieke huidproblemen en stellen een behandelplan op dat aan jouw behoeften voldoet. We gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Lees hier onze privacyverklaring.

Welke aandoeningen kun je in het SkinLab laten behandelen?

Wij behandelen de zieke en beschadigde huid, zoals acne, littekens, pigmentvlekken en oedeem. We geven hier een compleet overzicht van de aandoeningen die we bij het SkinLab behandelen, vergezeld van een korte toelichting per aandoening.

Voor welke behandelingen kun je bij het SkinLab terecht?

Bij het SkinLab kun je terecht voor verschillende cosmetische en medische behandelingen. Van peelings voor acnebehandeling tot lasertherapie voor het verwijderen van spataderen. We zetten hier alle behandelingen op een rij.

Klachtenbehandeling SkinLab 

In het SkinLab werken wij hard om de kwaliteit van zorg zo goed mogelijk te laten zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de zorgverlening. Als u vindt dat u in het SkinLab niet naar tevredenheid bent behandeld, dan kunt u een klacht indienen. Wij zoeken dan samen met u naar een oplossing. Bespreek uw klacht eerst met de verantwoordelijke docent. De docent is tijdens behandelingen in het SkinLab aanwezig en kunt u direct benaderen. 

Mocht u na de behandeling een klacht hebben, dan kunt u het klachtenformulier op deze pagina invullen. Na ontvangst van uw klacht nemen wij binnen een week contact met u op. Dit doen wij via de telefoon of via e-mail. U krijgt dan uitleg over wat wij met uw klacht gaan doen.  

Het SkinLab heeft een onafhankelijke klachtenfunctionaris die door bemiddeling tot een oplossing zal proberen te komen. Wanneer een oplossing voor de klacht is gevonden, stelt de klachtenfunctionaris eerst zorgvuldig vast dat u tevreden bent over de afronding van de klacht. Vervolgens wordt de klacht beëindigd. 

Wanneer het de klachtenfunctionaris niet lukt om tot een bevredigende oplossing te komen, kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie. Deze onafhankelijke klachtencommissie bestaat uit een voorzitter die jurist is en twee leden zijn deskundigen op het gebied van zorgverlening. 

Een klacht voor de klachtencommissie kunt u indienen via Loket Rechtsbescherming ([email protected]). Deze klacht dient binnen één jaar na de betreffende behandeling of nalatigheid te worden ingediend. 

Na ontvangst van de klacht ontvangt u binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. 

De klachtencommissie bepaalt binnen uiterlijk zes weken of uw klacht ontvankelijk en gegrond is en brengt hierover advies uit aan de faculteitsdirecteur. De faculteitsdirecteur neemt uiterlijk binnen tien weken een gemotiveerd besluit of de klacht aanleiding geeft om maatregelen te nemen en, zo ja, welke deze zijn en binnen welke termijn ze worden gerealiseerd. 

Mocht u niet tevreden zijn met hoe de klacht door de faculteitsdirecteur is opgelost en u zich daarbij niet neerlegt, dan is er een sprake van een geschil. U kunt dat geschil binnen 12 maanden na de datum waarop u de klacht hebt ingediend, voorleggen aan De Geschillencommissie.  

Wij handelen klachten af volgens onze Klachtenregeling Zorgverlening van De Haagse Hogeschool