Auteur Hanna Bervoets is dinsdag 13 februari 2024 te gast bij The Lighthouse Boekenclub. De boekenclub heeft haar roman Alles wat er was gelezen en gaat nu met Hanna zelf in gesprek!

Ze wordt geinterviewd door een van de leden: Voeding & Dietëtiek-student Annemieke van der Wal.

Jij kunt hier gratis bij zijn! Dit evenement is open voor alle studenten en medewerkers, ook als je geen lid bent van de boekenclub. En misschien heb jij zelf ook wel een vraag voor Hanna!

Meld je aan!

Over Hanna Bervoets

Hanna Bervoets (1984, Amsterdam) is schrijver, essayist en scenarist. Na een bachelor Media & Cultuur en een master Journalistiek & Research publiceerde zij zeven romans, verschillende scenario's, toneelstukken, korte verhalen en essays.

In 2009 debuteerde Bervoets met Of hoe waarom, twee jaar daarop verscheen Lieve Céline, dat werd bekroond met de Opzij Literatuurprijs. Een jaar later verscheen de bestseller Alles wat er was, gevolgd door Efter (2014), Ivanov (2016) en Fuzzie (2017).

In 2021 was Hanna Bervoets auteur van het Boekenweekgeschenk, Wat wij zagen. De vertaalrechten werden verkocht aan veertien landen. Dit jaar verscheen ook haar eerste verhalenbundel, Een modern verlangen, een jaar later bekroond met de J.M.A. Biesheuvelprijs.

Naast romans schrijft Bervoets essays en recensies over media en populaire (internet)cultuur.

Over het boek Alles wat er was

Acht mensen komen op een zondag in een schoolgebouw samen voor de opnamen van een wetenschapsprogramma. Maar die worden nooit gemaakt. Want plotseling klinkt er een knal. Op bevel van de autoriteiten gaan ramen, deuren en gordijnen dicht. En ze blijven dicht. Eerst dagen, dan weken. Door de ogen van tv-redactrice Merel zien we hoe de groep zich probeert staande te houden in een nieuwe wereld. Een wereld van duisternis en isolatie. Van slapen op een gymmat en tien korrels rijst per dag. Naarmate de voedselvoorraden verder slinken, lopen de spanningen tussen de schoolbewoners steeds hoger op. Als alles wat er was er niet meer is, wat is dan nog de waarde van liefde, loyaliteit en vriendschap?

Annemieke van der Wal

Ze is 24 jaar, studeert Voeding & Diëtetiek, houdt van muziek maken, creatief bezig zijn, sporten en is een enorme taalnerd. Als kind werd ze elke avond voorgelezen, dus de liefde voor taal en verhalen begon al vroeg!

Annemieke van der Wal

Dit is een evenement van The Lighthouse

The Lighthouse biedt een programma vol interessante activiteiten over actuele vraagstukken en wereldwijde issues.

The Lighthouse - Ilja Leonard Pfeijffer