Afgelopen week is het nieuwe schooljaar van De Haagse Hogeschool feestelijk van start gegaan. In het Atrium, de grote aula van de Haagse, stonden we onder andere stil bij het nieuwe Instellingsplan. Het event werd afgesloten met de jaarlijkse prijzenuitreiking. Studenten en medewerkers die, naast hun studie of werk, een bijzondere prestatie hebben geleverd worden daarbij in de spotlight gezet. Onderzoeker Rienk van der Slikke en lector Monique Berger kregen zo’n plek op het podium.

De reden van hun plek tussen de prijswinnaars is het binnenslepen van de Sportinnovator Challenge afgelopen jaar. Samen met Basketball Experience NL (BEN) is het lectoraat Technologie voor Inclusief Bewegen en Sport, waar Rienk en Monique werken, een onderzoek gestart naar het vergroten van sportbeleving bij parasportevenementen. Het doel van dit onderzoek is om meer mensen te betrekken bij rolstoelsporten. Dit doen we door inzicht in de geleverde prestaties van de sporters te geven, al tijdens de wedstrijd. Benieuwd naar de achtergrond, inhoud en status van dit onderzoek? Bezoek de projectpagina van het project We Wheeled Experience.

De Sportinnovator Challenge

Met de Challenges daagt Sportinnovator organisaties uit met innovatieve oplossingen te komen voor uitdagingen binnen het Nationaal Sportakkoord. Winnaars worden beloond met een budget dat moet leiden tot een product of dienst dat in de markt kan worden gezet.

Meer weten over de achtergrond van Sportinnovator Challenge of benieuwd naar de andere winnaars? Lees het in een eerder nieuwsbericht: Winnaars Sportinnovator Challenge bekendgemaakt tijdens WK Volleybal.

Weergave van live prestatie feedback tijdens de European Para Championships 2023:

European Para Championships 2023