Bouwen aan verandering

De Haagse is een netwerkhogeschool. We willen kennis laten circuleren in alle ketens waar wij deel van uitmaken, in Nederland en wereldwijd. Daarom werken we graag en intensief samen.

Dat doen we binnen onze hogeschool en in de Haagse regio, maar bijvoorbeeld ook met een scala aan exchange partners in het buitenland.

Campagnebeeld Let's Change

The Lighthouse

The Lighthouse is ons platform voor ontmoeting, inspiratie en innovatie. Hier leggen we verbinding met elkaar en onze omgeving. We bieden een podium voor lezingen, inspirerende verhalen, discussie en debat, workshops, tentoonstellingen, films en performances. Zo inspireren wij elkaar om op een verrassende manier na te denken over thema's die relevant zijn voor onze hogeschool en onze samenleving.

Internationale samenwerking

Het internationale karakter van De Haagse Hogeschool wordt met de dag sterker. Bij onze hogeschool staan ruim 26.000 studenten uit meer dan 140 verschillende landen ingeschreven en we werken samen met meer dan 400 andere onderwijsinstellingen over de hele wereld. We zagen het aandeel buitenlandse studenten toenemen en de instroom bij Engelstalige opleidingen groeien. Daarnaast participeren we in diverse platforms buiten Nederland. Zo hebben we strategische partnerships met kennisinstellingen voor hoger onderwijs in landen als Duitsland, Brazilië en China.