Breadcrumb De Haagse onderzoekt Projecten Ga naar Handboek regeneratieve pedagogiek en didactiek Handboek regeneratieve pedagogiek en didactiek Hoe leid je toekomstgerichte docenten op in een wereld vol verandering? Dit handboek biedt inspiratie en tools voor regeneratieve pedagogiek en didactiek, met focus op duurzaamheid, inclusie en hoop. Lees meer Ga naar Natuurinclusief en regeneratief onderwijs Natuurinclusief en regeneratief onderwijs Natuurinclusief en regeneratief onderwijs is een meerjarig onderzoeksproject dat zich richt op het verdiepen van inzicht in de principes en praktijken van natuurinclusief leren, en de toegevoegde waarde ervan. Lees meer Ga naar Cultivating Nature Connectedness Cultivating Nature Connectedness Natuurverbonden onderwijs voor duurzame bedrijven. Een nieuwe onderwijsaanpak die studenten helpt zich meer verbonden te voelen met de natuur, zodat zij toekomstige bedrijven duurzamer en zorgzamer kunnen maken. Lees meer Ga naar Regeneratieve studentenbegeleiding Regeneratieve studentenbegeleiding Hoe kun je studenten begeleiden op een manier die niet alleen henzelf, maar ook de wereld om hen heen versterkt? Dit onderzoek verkent regeneratieve begeleiding, waarbij groei, verbinding en betekenis centraal staan. Lees meer Ga naar Innerlijke Ontwikkeling in Duurzaamheidstransities Innerlijke Ontwikkeling in Duurzaamheidstransities Hoe geven duurzaamheidstransities vorm aan de innerlijke ontwikkeling van studenten? Dit onderzoek met ICM-studenten en de gemeente Den Haag verkent emoties, introspectie en groei via creatieve, reflectieve methoden. Lees meer
Ga naar Handboek regeneratieve pedagogiek en didactiek Handboek regeneratieve pedagogiek en didactiek Hoe leid je toekomstgerichte docenten op in een wereld vol verandering? Dit handboek biedt inspiratie en tools voor regeneratieve pedagogiek en didactiek, met focus op duurzaamheid, inclusie en hoop. Lees meer
Ga naar Natuurinclusief en regeneratief onderwijs Natuurinclusief en regeneratief onderwijs Natuurinclusief en regeneratief onderwijs is een meerjarig onderzoeksproject dat zich richt op het verdiepen van inzicht in de principes en praktijken van natuurinclusief leren, en de toegevoegde waarde ervan. Lees meer
Ga naar Cultivating Nature Connectedness Cultivating Nature Connectedness Natuurverbonden onderwijs voor duurzame bedrijven. Een nieuwe onderwijsaanpak die studenten helpt zich meer verbonden te voelen met de natuur, zodat zij toekomstige bedrijven duurzamer en zorgzamer kunnen maken. Lees meer
Ga naar Regeneratieve studentenbegeleiding Regeneratieve studentenbegeleiding Hoe kun je studenten begeleiden op een manier die niet alleen henzelf, maar ook de wereld om hen heen versterkt? Dit onderzoek verkent regeneratieve begeleiding, waarbij groei, verbinding en betekenis centraal staan. Lees meer
Ga naar Innerlijke Ontwikkeling in Duurzaamheidstransities Innerlijke Ontwikkeling in Duurzaamheidstransities Hoe geven duurzaamheidstransities vorm aan de innerlijke ontwikkeling van studenten? Dit onderzoek met ICM-studenten en de gemeente Den Haag verkent emoties, introspectie en groei via creatieve, reflectieve methoden. Lees meer