Ontdek meer op onze Open Dag

Past iets met Financiën bij jou?

Na een avondje uit laten je vrienden jou altijd afrekenen. Want jij kijkt altijd even of het klopt. Je vindt het leuk om iedere maand bij te houden wat je aan geld binnenkrijgt en wat je uitgeeft. Als je een keer niet uitkomt, weet je daar een oplossing voor te vinden. Je bent keigoed met cijfers en in het vak Economie. Voor jou is daarom het interessegebied Financiën erg aantrekkelijk.

Duurzaam en integer
Het zou zomaar kunnen zijn dat je helemaal weg bent van bijvoorbeeld de accountancy-opleiding, de opleiding Bedrijfskunde of International Business. Duik in de wereld van getallen, (internationale) handel en bankzaken. Mét oog voor de wereld om je heen. Jij kunt er straks aan bijdragen dat een organisatie niet alleen winstgevend is, maar ook duurzaam en integer handelt.

Kortom, jij...

• hebt een goed gevoel voor cijfers

• bent geïnteresseerd in geldzaken

• wil bijdragen aan een duurzame financiële toekomst

Beroepen binnen het interessegebied financiën

• Assistent-accountant

• Administratieconsulent

• Belastingadviseur

• Overheidsaccountant

• Boekhoudkundig medewerker

• Fiscalist

• Compliance manager

• Business process analist

• Beleggingsadviseur

• Financieel adviseur

• Risicomanager

• Businesscontroller

• Contractadviseur

• Strategisch analist

• Junior financial analyst

• Investment advisor

• Ondernemer

• Financieel consultant

Welke opleidingen over financiën heeft De Haagse?

Cijfers en berekeningen zijn voor jou gauw glashelder. Daarom adviseer en help je mensen vaak zonder dat je er misschien erg in hebt. Zij nemen dat advies graag van je aan, omdat je betrouwbaar bent. Gaat het om geld, dan trek jij vaak de leiding naar je toe. Op de middelbare school liep jij voorop om een eigen bedrijfje te beginnen. Gewoon, omdat je het leuk vond voor na schooltijd en in het weekend.

Je bent scherp en integer. Je kunt goed met mensen omgaan en weet veel af van ICT. Die eigenschappen zijn waardevol als je veel voelt voor de accountancy-opleiding. Wil je meer toegroeien naar de financiële expert bij Bol.com, een grote pizzaketen of het mbk-bedrijf van je oom, dan doe je het goed als je de opleiding Bedrijfskunde kiest. Als je liever een eigen bedrijf in games begint of directeur wilt worden van een ijsfabriek, dan is de opleiding Finance & Control een geschikte opleiding. Droom je ervan om de financieel directeur te worden van een internationaal bedrijf als DHL of Adidas? Dan moet je zeker eens gaan kijken bij de Engelstalige opleidingen International Business en International Financial Management. Een internationale carrière is met deze opleidingen zeker mogelijk. Tijdens je financiële opleiding of een economie-opleiding heb je geleerd dat waarde niet alleen in geld is uit te drukken. Dat er ook zoiets is als een maatschappelijke of een milieuwaarde, waar jij na jouw opleiding serieus rekening mee wilt houden.

Welke vorm opleiding past bij jou?

Na het mbo, vwo of de havo wil je direct doorstromen naar het hbo voor een financiële opleiding. Dan kun je kiezen uit maar liefst 5 voltijdopleidingen.

Je hebt misschien al een baan, in de financiële sector of daarbuiten. Je wilt je graag verder ontwikkelen door een financiële opleiding te gaan volgen. Kijk dan eens naar de deeltijdopleidingen, waarbij je in 4 jaar je diploma kunt halen. Heb je na je financiële mbo-opleiding een baan gevonden en wil je je in deeltijd verder ontwikkelen, maar vind je 4 jaar te lang? Misschien is dan onze erkende associate degree-opleiding Finance & Control iets voor jou. Oók deeltijd, maar met een studietijd van 2 jaar. Nadat je de associate degree hebt behaald, kun je eventueel doorstromen naar een hbo-bacheloropleiding. In dit interessegebied zijn 2 opleidingen Engelstalig. Kortom, keuzemogelijkheden genoeg. Kijk welke vorm van de opleidingen financiën het beste bij jouw situatie past.

Wat kun je worden met een opleiding financiën?

Na een financiële opleiding kun je veel kanten op. En de baanzekerheid is groot. Wat er ook op je visitekaartje komt te staan onder je naam, in jouw functie zul je na een economische opleiding vaak een leidende of adviserende rol hebben. Altijd op een redelijk hoog niveau. Je kunt bijvoorbeeld de chief financial officer (CFO) van Coolblue worden of juist als een Deloitte-accountant zijn boeken controleren en hem advies geven. Word je manager van een bedrijf, dan ben jij verantwoordelijk voor de financiën. Dan zoek je naar manieren om mensen efficiënter te laten werken. Om bedrijfsprocessen te verbeteren. Je kunt je ook laten inhuren als zelfstandig projectmanager. Dan ga je bijvoorbeeld het fusie- en veranderproces leiden dat van twee kleine bedrijven één groot bedrijf moet maken. Je kunt natuurlijk ook je eigen business opzetten. Wat je ook gaat doen, je bent altijd druk bezig met belangrijke financiële dingen. Achterover leunen zit niet in jouw DNA.

Waarom een opleiding aan De Haagse Hogeschool?

Alle financiële opleidingen worden gegeven in de hoofdvestiging van De Haagse Hogeschool. Onze hogeschool is een wereld op zich. Je vindt er studenten uit Nederland en veel andere landen. Je maakt kennis met verschillende culturen en leert van verschillende kanten naar jouw vakgebied te kijken. Met je docenten bouw je al heel snel een leuke band op. Studeren op De Haagse betekent ook dat je heel snel kennismaakt met het bedrijfsleven. En dat je samen met anderen boeiende projecten uitvoert, waar je óók nog eens veel van opsteekt.

Hulp nodig bij je studiekeuze?

Wil je meer informatie over de financiële opleidingen op het hbo? Klik dan door naar de opleidingspagina's. Laat je inspireren door de verhalen van de studenten. Vaak is het mogelijk om contact te zoeken met huidige studenten. Blijf je het lastig vinden om een keuze te maken? Bekijk dan hoe wij je kunnen helpen bij je studiekeuze.