Voltijd

Als voltijdstudent volg je overdag lessen of (werk)colleges. Daar ben je dus de ‘volle tijd’ mee bezig. De voltijdopleidingen duren meestal 4 jaar. Soms is het mogelijk een verkort programma van 3 jaar te doen, afhankelijk van je vooropleiding.

Ga naar de voltijdopleidingen

Duaal

Bij een duale opleiding combineer je studeren en werken. Je bent in dienst bij een bedrijf of organisatie en daarvoor krijg je salaris. Tegelijkertijd volg je je opleiding. Werk en studie vullen elkaar dus aan. Duale opleidingen duren 4 tot 4,5 jaar. Afhankelijk van je vooropleiding kun je eventueel een verkort programma volgen.

Ga naar de duale opleidingen

Deeltijd

Als deeltijdstudent heb je over het algemeen lessen of (werk)colleges op 1 of 2 avonden per week. Soms krijg je overdag college. Naast de lessen op de hogeschool ben je per week 10 tot 15 uur kwijt aan zelfstudie. Een deeltijdopleiding duurt gemiddeld 4 jaar. Als deeltijdstudent combineer je studeren vaak met een baan, hier kun je wat je leert gelijk in de praktijk toepassen. In de meeste gevallen moet je al werkervaring hebben voor je aan de opleiding begint.

Ga naar de deeltijd opleidingen

Driejarige trajecten

Als vwo’er heb je de mogelijkheid om een aantal van onze bacheloropleidingen in 3 jaar te doen in plaats van 4 jaar.

Associate degree (Ad)

Een Associate degree is een erkende tweejarige hbo-opleiding. Een Ad-programma maakt deel uit van een hbo-bacheloropleiding. Wanneer je de opleiding hebt afgerond, krijg je het diploma Associate Degree (Ad). Een Ad sluit goed aan op passende mbo-opleidingen (niveau 4). Na een Ad kun je doorgaan met de bijbehorende bacheloropleiding. Binnen 2 jaar haal je dan je bachelordiploma.  Afhankelijk van de opleiding die je kiest, kun je een Ad in voltijd-, duale of deeltijdvorm (naast je werk) volgen.

Ga naar de Associate degree opleidingen

Master

Een masteropleiding kun je pas na je bachelorstudie volgen. Een master (aan een hogeschool) is beroepsgeoriënteerd en heeft een directe link met de praktijk. Er zijn voltijdsmasters, die duren een jaar; deeltijdvarianten, waarin je studeren en werken combineert, duren twee jaar. Na afloop ontvang je de mastertitel en ben je in staat om complexe vraagstukken op te lossen waar organisaties mee te maken krijgen.

Ga naar de Master opleidingen

Post-hbo

Een post-hbo-opleiding is een praktijkgerichte cursus op hbo-niveau die je opleidt om een bepaald vak (beter) te beheersen. Je kunt je inschrijven als je minimaal een hbo-vooropleiding hebt; de meeste deelnemers zijn tussen de dertig en vijfenveertig jaar oud. Cursussen duren een aantal maanden tot maximaal een jaar. Als je de cursus succesvol afrondt, ontvang je een certificaat of een erkend post-hbo diploma.

Ga naar de post-hbo-opleidingen

Bekijk het opleidingenoverzicht voor alle opleidingen die je kunt volgen aan De Haagse.

Accreditatie

De Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) accrediteert opleidingen die worden aangeboden binnen het Nederlands Hoger Onderwijs. Alle bachelor- en master opleidingen van De Haagse Hogeschool zijn erkend door de NVAO.