Ontdek meer op onze Open Dag op 5 april

Past iets met Sport bij jou?

Fanatiek speel je met vrienden een partijtje voetbal of doe je een aantal push-ups en sit-ups. Zo begin je de dag fit en energiek.

Jezelf en anderen aanzetten tot sporten
Als kind kon je al niet kiezen uit de verschillende sporten en volgde je vele wedstrijden op televisie. Je bent vaak op het sportveld te vinden en vindt bewegen heerlijk. Toch beleeft niet iedereen plezier aan sport. Daar wil je graag verandering in brengen. Je wilt mensen aanzetten om te sporten. Je wilt innovatieve beweegprogramma’s ontwikkelen of sportbeleid schrijven. Uitvindingen als de klapschaats of een dynamisch zwempak vind je geweldig. Met deze technische hulpmiddelen kunnen mensen meer en beter bewegen.

Kortom, jij ...

• beleeft veel plezier aan sport

• wil mensen aanzetten om meer en beter te bewegen

• bent fanatiek en energiek

Beroepen binnen het interessegebied Sport

• Leraar lichamelijke opvoeding

• Sportcoördinator

• Buurtsportcoach

• Projectleider

• Medewerker topsport

• Bewegingsonderzoeker

• Sportbrace-ontwikkelaar

• Adviseur revalidatieproducten

• Manager beweeglab

• Beweegconsulent

• Sportondernemer

• Sportjournalist

• Sportmarketeer

• Eventmanager

• Medewerker breedtesport

Welke opleidingen over sport heeft De Haagse?

Eigenlijk kun je geen week zonder sport. Je vindt het niet alleen leuk, je weet óók hoe belangrijk sport en bewegen zijn voor de gezondheid! Elke opleiding sport aan De Haagse Hogeschool zet daar een uitroepteken achter. Tegelijkertijd zijn die opleidingen sport ook heel verschillend.

Ben je jaloers op je gymleraar? Die is lekker de hele dag met sport bezig en wordt er ook nog voor betaald! Op de HALO leer je hoe je jouw passie voor sport overbrengt op jongen mensen. Als je vindt dat sport op steeds meer plekken moet worden beoefend en dat daar goed beleid voor moet komen, dan is de opleiding Sportkunde jou op het lijf geschreven. Misschien is het wel jouw droom om later als sportondernemer, sportevenementorganisator, sponsormanager of buurtsportcoach aan de slag te gaan, waar dan ook op de wereld. De Engelstalige opleiding Sport Studies/International Sport Management biedt jou daarvoor alles wat je nodig hebt. Wil je dat ook mensen met een beperking van sport kunnen genieten? Of dat sporters de beschikking krijgen over nog beter materiaal, dan kun je het verschil gaan maken na de opleiding Mens en Techniek/Bewegingstechnologie.

Welke opleiding je ook kiest en in welke baan je straks ook terechtkomt, het doet jou goed als je ziet dat zoveel mogelijk mensen lekker bezig zijn met hun sport, op welk niveau dan ook. Daar wil je graag je beroep van maken.

Welke vorm opleiding past bij jou?

Ook als het gaat om studieduur of -taal geeft het interessegebied Sport een aantal mogelijkheden. Een Engelstalig opleiding van 3 jaar, waar je een vwo-diploma voor moet hebben. Of Nederlandstalige opleidingen van 4 jaar, toegankelijk met een havo-, vwo- en mbo-diploma. Kijk welke vorm van de opleidingen sport het beste bij jouw situatie past.

Wat kun je worden met een opleiding sport?

Er ligt letterlijk een wereld aan mogelijkheden voor je open, als je een opleiding sport hebt afgerond. Ga bijvoorbeeld als medewerker aan de slag bij een groot tennistoernooi als Roland Garros of Wimbledon. Onderzoek voor het NOC NSF de mogelijkheden voor een nog sneller schaatspak. Word sportleraar op een middelbare school of buurtsportcoach in een stadswijk. Wil je geen WK en EK missen, ga dan aan de slag als medewerker topvoetbal bij de KNVB. Afhankelijk van de gekozen opleiding kun je ook aan het werk bij een sportmarketingbureau of bij een sportministerie. Ben je afgestudeerd als sportmanager, dan kun je de bouw van een groot multifunctioneel sportgebouw begeleiden. Met een opleiding sport sta je dus niet snel buiten spel.

Waarom een opleiding aan De Haagse Hogeschool?

De meeste opleidingen in het interessegebied Sport volg je op de Sportcampus Zuiderpark, een prachtig en hypermodern sportcomplex met collegezalen in Den Haag-Zuid. Alleen Mens en Techniek/Bewegingstechnologie volg je op de hoofdvestiging. Onze hogeschool is een wereld op zich. Je vindt er studenten uit Nederland en veel andere landen. Je maakt kennis met verschillende culturen en leert van verschillende kanten naar jouw vakgebied te kijken. Met je docenten bouw je al gauw een leuke band op. Studeren op De Haagse betekent ook dat je heel snel kennismaakt met het bedrijfsleven. En dat je samen met anderen boeiende projecten uitvoert, waar je óók nog eens veel van opsteekt.

Hulp nodig bij je studiekeuze?

Wil je meer informatie over de opleidingen binnen het interessegebied Sport? Klik dan door naar de opleidingspagina's. Laat je inspireren door de verhalen van de studenten. Vaak is het mogelijk om contact te zoeken met huidige studenten. Blijf je het lastig vinden om een keuze te maken? Bekijk dan hoe wij je kunnen helpen bij je studiekeuze.