Sport is meer dan alleen entertainment, lichaamsbeweging en passie, het is - net als elke andere branche - een plek waar politiek, economie, cultuur en samenleving elkaar kruisen. In deze podcast geeft Marcela Hofman voorbeelden hiervan en waar toekomstige sportmanagers verandering kunnen stimuleren.

Marcela Hofman is docent bij de opleiding International Sport Management aan De Haagse Hogeschool. Ze heeft een achtergrond in media- en sportmanagement, heeft een bachelor in journalistiek en werkte meer dan 10 jaar als verslaggever in Brazilië, waar ze is geboren en getogen. Marcela verhuisde vervolgens naar de Verenigde Staten om een master in sportmanagement te behalen en om in de sportindustrie te werken. Later verhuisde ze naar Canada voor een doctoraat in sportsociologie.

Spodlight

Een podcast vol korte, leerzame en inspirerende colleges door docenten en lectoren van De Haagse Hogeschool. Leer alles over slimmigheden in de natuur, blockchain, roddelen op de werkvloer, duurzame waardes in organisaties en ga zo maar door!

The Lighthouse - Podcast - Spodlight