In deze aflevering vertelt Rutger Leukfeldt over de human factor van cybercrime en cybersecurity. Over de daling van traditionele criminaliteit en de stijging van cybercriminaliteit, over risicofactoren van slachtofferschap en de impact op slachtoffers en over hoe criminelen gebruik maken van de mogelijkheden die digitalisering ons brengt.

Rutger Leukfeldt is lector Cybercrime & Cybersecurity bij De Haagse Hogeschool en senior onderzoeker cybercrime en coördinator van het cybercrime cluster van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR).

Spodlight

Een podcast vol korte, leerzame en inspirerende colleges door docenten en lectoren van De Haagse Hogeschool. Leer alles over slimmigheden in de natuur, blockchain, roddelen op de werkvloer, duurzame waardes in organisaties en ga zo maar door!

The Lighthouse - Podcast - Spodlight