Op Warmetruiendag zetten we de verwarming een graadje lager. Daarmee besparen we maar liefst 6% CO2 en 6% energie. En als we dit allemaal samen doen kunnen we op éen dag het jaarverbruik van drie Waddeneilanden besparen. Kortom: samen hebben we impact. Maar het gaat uiteraard over meer dan alleen die warme trui.

Sander Mertens is lector Energy in Transition aan De Haagse Hogeschool. Zijn lectoraat houdt zich bezig met de vraag hoe we in de toekomst in onze energie gaan voorzien. In die toekomst zijn we met zoveel mensen dat alles op duurzame energie moet werken. In deze podcast gaat hij in op de balans tussen vraag en aanbod van duurzame energie.

Spodlight

Een podcast vol korte, leerzame en inspirerende colleges door docenten en lectoren van De Haagse Hogeschool. Leer alles over slimmigheden in de natuur, blockchain, roddelen op de werkvloer, duurzame waardes in organisaties en ga zo maar door!

The Lighthouse - Podcast - Spodlight