Je 'Zen' voelen is een veel gehoorde uitspraak, en is al bijna een modewoord, een cliché geworden. Het lijkt te maken te hebben met je helemaal goed voelen, op je gemak, kopje thee erbij, wellness, gelukkig, in balans. Het woord is veel meer dan dat, er gaat een eeuwenoude traditie achter schuil die via Japan en China terugvoert op de boeddha zelf. Wat is 'Zen'?

In deze aflevering laat Paul Pouw je kennismaken met dit onderwerp. Hij is hogeschooldocent bij de opleiding Facility Management aan De Haagse Hogeschool en daarnaast geeft hij o.a. Zen-meditatie-cursussen.

Spodlight

Een podcast vol korte, leerzame en inspirerende colleges door docenten en lectoren van De Haagse Hogeschool. Leer alles over slimmigheden in de natuur, blockchain, roddelen op de werkvloer, duurzame waardes in organisaties en ga zo maar door!

The Lighthouse - Podcast - Spodlight