Duurzaam eten levert winst op voor het milieu én je gezondheid. Alleen hoe doe je dat? Door vooral groente, fruit, granen en peulvruchten te eten - en wat minder vlees, alcohol en snacks te nemen - ben je al goed op weg. Ook kun je kijken wat de herkomst is van een product of van welk dier een vleesproduct komt en onder welke omstandigheden het dier heeft geleefd. Toch maken we in de supermarkt niet altijd de meest duurzame voedselkeuze. Waarom vinden we dit toch zo lastig?

Patricia Bulsing is docent en onderzoeker bij de opleiding Voeding en Diëtetiek aan De Haagse Hogeschool. Ze behandelt in haar lessen verschillende onderdelen van de psychologie die voor de voedingskundige en diëtist relevant zijn. Daarnaast doet Patricia onderzoek naar de acceptatie van nieuwe technologieën binnen de voeding en naar de psychologie achter de uitdagende transitie naar een duurzamer eetpatroon.

Spodlight

Een podcast vol korte, leerzame en inspirerende colleges door docenten en lectoren van De Haagse Hogeschool. Leer alles over slimmigheden in de natuur, blockchain, roddelen op de werkvloer, duurzame waardes in organisaties en ga zo maar door!

The Lighthouse - Podcast - Spodlight