Heb je toevallig net naar je favoriete song op Spotify geluisterd? Of heb je gister eten laten bezorgen via Thuisbezorgd of iets gekocht in een webshop? Bij alles wat je online doet, produceer je data. Met die data kunnen organisaties allerlei slimme voorspellingen doen. Zo weet Netflix welke series jij leuk vindt en kan een creditcardmaatschappij fraude opsporen. Ben jij nieuwsgierig naar hoe dit allemaal werkt?

Peter Becker is mede-ontwikkelaar en docent van de nieuwe opleiding Applied Data Science & Artificial Intelligence aan De Haagse Hogeschool en vertelt je in deze aflevering meer over datawetenschap en kunstmatige intelligentie.

Spodlight

Een podcast vol korte, leerzame en inspirerende colleges door docenten en lectoren van De Haagse Hogeschool. Leer alles over slimmigheden in de natuur, blockchain, roddelen op de werkvloer, duurzame waardes in organisaties en ga zo maar door!

The Lighthouse - Podcast - Spodlight