Binnen de onderzoeksgroep Circular Business doen we onderzoek binnen verschillende sectoren, maar de expertise van lector Kim Poldner is gericht op de mode-industrie. Op deze pagina staat een overzicht van haar activiteiten en belangrijke publicaties over dit onderwerp.

Beeld: Kim Poldner gekleed in een outfit van PositiveFibers.com.

Projecten

  • Het Circular Fashion Lookbook toont een divers aanbod van Nederlandse merken en nieuwe businessmodellen in het circulaire modelandschap. Uitgegeven door P+, een Nederlands tijdschrift voor duurzaam ondernemen, in samenwerking met Stichting Doen. Lees de P+ special: Dutch Hausse.
  • Circular Fashion Lab bij Wageningen University & Research. Opgericht door Kim Poldner in 2017.

Onderwijs

  • Circular fashion: Design as a catalyst for transformationMsc cursus gegeven aan de EDHEC Business School, Lille, Frankrijk.
  • Circular fashion: Design, science and value in a sustainable clothing industry.edX MOOC ontwikkeld door Kim Poldner, Wageningen University & Research, Nederland.
  • Sourcing in a circular economy: How supplier management practices can drive a clothing labelโ€™s capability to design circular apparel. PhD project Nina Schmid, University of St. Gallen, Switzerland Nina Schmid, Universiteit van St. Gallen, Zwitserland. Gesuperviseerd door Kim Poldner, Judith Walls en Karolin Frankenberger.
  • Digital fashion: a vehicle for the expression of identity on social media to combat depression amongst Generation Z during lockdown situations. Afstudeerproject Mariia Khvorostenko, De Haagse Hogeschool. Mede gesuperviseerd door Kim Poldner.
  • A positive business case for circular fashion brand Unravelau.  Bsc afstudeerproject Rianne van Etten, De Haagse Hogeschool. Mede begeleid door Kim Poldner.
  • The impact of digital fashion on the SDGs Bsc afstudeerproject Edyana de Sousa Vaz Martins, De Haagse Hogeschool. Co-promotor Kim Poldner.

Publicaties/ in de media