Love Me for Me is een project dat in 2014 is begonnen in de Verenigde Staten in Southern Illinois University door Dr. Aminata Cairo en haar toenmalige antropologie studenten. Onder aansturing van Sayer Johnson, hoofd van de Metro St. Louis Trans Umbrella Group en Anne Wolfe, kinderbibliothecaresse hebben Dr. Cairo en haar studenten een aantal verhalen geschreven voor kinderen in transgender families.

Deze verhalen zijn destijds voorgelezen in het “reader’s theater” onder leiding van Theater professor Kathryn Bentley voor diverse publieke aangelegenheden.  Het project is daarna naar Nederland gekomen, waar het eerst is opgepakt in een onderzoeksklas van Dr. Cairo bij Leiden University College. In samenwerking met The Hangout070, een LHBT+ organisatie voor jongeren met migrantenachtergronden in Den Haag, zijn de verhalen in Nederland in 2018 opnieuw voor publieke groepen voorgelezen.

Nu worden de verhalen meegenomen in de nieuwe minor Sexualiteit en Diversiteit bij de Haagse Hogeschool die in september 2020 van start gaat. De verhalenbundel zal worden aangeboden in een projectopdracht. In deze opdracht zullen studenten deze verhalen gebruiken met docenten en kinderen om uiteindelijk een discussie gids/ handleiding samen te stellen. De verhalen worden door de Student Branch van het lectoraat van het Engels naar het Nederlands vertaald.

Getekende kinderen naast elkaar