De minor Impact van Sport maakt deel uit van de doorlopende leerlijn die de Haagse Hogeschool voor het Haags Sportkwartier ontwikkelde. Daarmee leren we de professionals van morgen wat er nodig is om een passend sport- en beweegaanbod te ontwikkelen in en met de wijk.

In de Minor Impact van Sport leer je impact in een kwetsbare wijk voor elkaar te krijgen door middel van sport. Door sport leer je elkaar beter kennen. De kracht van sport is deze 'familiariteit'. En dat is heel erg belangrijk voor kwetsbare wijken. En dat ga jij leren in deze minor door het ook echt te doen. Je gaat in het Living Lab Ons Eibernest sportieve activiteiten opzetten voor de buurt. Dit doe je nadat je zelf uitgebreid onderzoek hebt gedaan in de wijk en met behulp van de Design Thinking methode. Je komt zo achter de behoefte van de bewoners. Dat kunnen kinderen, jongeren, vrouwen, senioren en dergelijke zijn. Nadat je het onderzoek hebt gedaan, ga je een passende en sportieve activiteit bedenken, testen en verduurzamen. Daarmee realiseer je enorme impact voor de wijk! Al doende leer je in de praktijk de vaardigheden om zelf later vergelijkbare projecten op te zetten!

De Haagse Hogeschool biedt de Minor Impact van Sport twee keer per jaar aan, zowel in semester 1 (start september) als in semester 2 (start februari). Beide voor 30 studiepunten (ECTS; 60 ECTS is een heel schooljaar).