Het lectoraat draagt bij aan verschillende faculteiten met tal van gastcolleges en bijdragen aan minoren. Voor de minor Ontwikkelingssamenwerking heeft het lectoraat stageplaatsen in Ghana verzorgd. Het lectoraat werkte tweemaal samen met de opleiding Social Work bij het organiseren van de Dag van de Dialoog, waarbij 200 studenten van de faculteit en gaststudenten uit België de dialoog aangaan met leden van de Haagse gemeenschap? Ook heeft het lectoraat bijgedragen aan het uitwisselingsprogramma van Nederland en België bij de faculteit van Gezondheid, Verpleegkunde en Sport. Twee jaren gebruikte het lectoraat de Inclusivity Pathway Training om intercultureel begrip en uitwisseling te bevorderen. Het lectoraat heeft tweemaal een zomercursus aangeboden als onderdeel van The Hague Summerschool.