Dit is een onderzoek naar (on-)mogelijkheden van theater en andere kunstvormen in onderwijs(-vernieuwing).

Hoe kunnen theater en aanverwante kunstvormen worden geïntegreerd in het onderwijs en vertaald worden naar een didactische methode zodat het onderwijs kan worden vernieuwd en innovatiever en creatiever wordt? Die vraag staat centraal in het onderzoeksproject van HRM-hogeschooldocent Paul de Regt. Zo is binnen de opleiding HRM behoefte aan activerende werkvormen die studenten meer intrinsiek motiveert en hen ertoe brengt meer gebruik te maken van hun creativiteit en vermogen ideeën te ontwikkelen die geïnspireerd zijn op disciplines buiten het werkveld.

Projectleider

Paul de Regt, docentonderzoeker bij het lectoraat Change Management en docent bij de faculteit Management & Organisatie, opleiding HRM, p.deregt@hhs.nl.

Beoogde duur van het project

Het onderzoek naar theater en andere kunstvormen in het onderwijs loopt tot in ieder geval eind 2021.

Externe partners

Externe theatermakers, regisseurs, etc.

In de media