Breadcrumb De Haagse onderzoekt Projecten Ga naar RenoDAT: digitale renovatiepaspoorten voor woningen RenoDAT: digitale renovatiepaspoorten voor woningen Het doel van RenoDAT is de verduurzaming van de Nederlandse gebouwde omgeving te versnellen door de grootschalige toepassing van renovatiepaspoorten mogelijk te maken. Lees meer Ga naar Natuurinclusief en regeneratief onderwijs Natuurinclusief en regeneratief onderwijs Natuurinclusief en regeneratief onderwijs is een meerjarig onderzoeksproject dat zich richt op het verdiepen van inzicht in de principes en praktijken van natuurinclusief leren, en de toegevoegde waarde ervan. Lees meer Ga naar Kunststof zwerfafval: van probleem naar product Kunststof zwerfafval: van probleem naar product In het MBO-engineering programma bouwen we, samen met studenten, kunststof shredders. Vanuit dit project wordt gekeken naar het proces hoe zwerfafval ontwikkeld kan worden tot een bruikbaar product. Lees meer Ga naar Expertisenetwerk Systemisch Co-design Expertisenetwerk Systemisch Co-design Het Expertise Network Systemic Co-design verbindt hogescholen en partners om met nieuwe methoden impactvolle oplossingen te creƫren voor complexe maatschappelijke vraagstukken. Lees meer Ga naar ChangeAble: Gedrag als hefboom voor een duurzame toekomst ChangeAble: Gedrag als hefboom voor een duurzame toekomst Hoe zet je systeemdynamiek slim in voor duurzaam gedrag? Onderzoeker Rosa Groen onderzoekt het in ChangeAble, samen met beleidsmakers en wetenschappers uit heel Nederland. Lees meer Ga naar REWIRE: ondersteuning van de transitie naar circulaire landbouw REWIRE: ondersteuning van de transitie naar circulaire landbouw Dit project ondersteunt de transitie naar circulaire landbouw door nieuwe vormen van samenwerking te bevorderen op verschillende bestuursniveaus, in verschillende regio's en binnen verschillende innovatie-ecosystemen. Lees meer Ga naar Digitale vaardigheden voor mkb in bouw en maakindustrie; bijdrage aan WE-IT / ITVZH Digitale vaardigheden voor mkb in bouw en maakindustrie; bijdrage aan WE-IT / ITVZH Hoe digitaal vaardig is het mkb in de bouw en maakindustrie? Lectoraten van De Haagse onderzoeken dit samen met WE-IT via labtesten, casussen en tools, met oog op praktische toepassingen en scholing. Lees meer Ga naar Energietransitie Zuid-Afrika Energietransitie Zuid-Afrika Met dit project laten we zien hoe onderwijs en onderzoek kunnen bijdragen aan duurzame oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen op het gebied van energietransitie, zowel regionaal als internationaal. Lees meer Ga naar GenESG Project GenESG Project Dit project richt zich op het versterken van ESG-onderwijs (Environmental, Social & Governance) door het integreren van AI-gedreven microlearning-oplossingen in het hoger onderwijs. Lees meer Ga naar European Network of Living Labs (ENoLL) European Network of Living Labs (ENoLL) De Haagse Hogeschool versterkt via ENoLL de Living Lab-gemeenschap in Zuid-Holland. Samen werken we aan innovatieve leeromgevingen en grensoverschrijdende samenwerking voor onderwijs en onderzoek. Lees meer Ga naar Platform voor professionalisering en kennisdeling van toegepast ontwerpend onderzoek Platform voor professionalisering en kennisdeling van toegepast ontwerpend onderzoek Ontwerp als onderzoek: NADR verbindt 30 lectoren van 15 hogescholen rond toegepast ontwerpend onderzoek. Samen werken zij aan oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken in diverse sectoren. Lees meer Ga naar Actieve Start voor een Actief Systeem (ASAS) Actieve Start voor een Actief Systeem (ASAS) Een multidisciplinair consortium gericht op de ontwikkeling van gezonde beweeggewoontes voor het jonge kind (0 tot 3 jaar oud). Lees meer Pagination Current page 1 Pagina 2 2 Pagina 3 3 Next Last Page
Ga naar RenoDAT: digitale renovatiepaspoorten voor woningen RenoDAT: digitale renovatiepaspoorten voor woningen Het doel van RenoDAT is de verduurzaming van de Nederlandse gebouwde omgeving te versnellen door de grootschalige toepassing van renovatiepaspoorten mogelijk te maken. Lees meer
Ga naar Natuurinclusief en regeneratief onderwijs Natuurinclusief en regeneratief onderwijs Natuurinclusief en regeneratief onderwijs is een meerjarig onderzoeksproject dat zich richt op het verdiepen van inzicht in de principes en praktijken van natuurinclusief leren, en de toegevoegde waarde ervan. Lees meer
Ga naar Kunststof zwerfafval: van probleem naar product Kunststof zwerfafval: van probleem naar product In het MBO-engineering programma bouwen we, samen met studenten, kunststof shredders. Vanuit dit project wordt gekeken naar het proces hoe zwerfafval ontwikkeld kan worden tot een bruikbaar product. Lees meer
Ga naar Expertisenetwerk Systemisch Co-design Expertisenetwerk Systemisch Co-design Het Expertise Network Systemic Co-design verbindt hogescholen en partners om met nieuwe methoden impactvolle oplossingen te creƫren voor complexe maatschappelijke vraagstukken. Lees meer
Ga naar ChangeAble: Gedrag als hefboom voor een duurzame toekomst ChangeAble: Gedrag als hefboom voor een duurzame toekomst Hoe zet je systeemdynamiek slim in voor duurzaam gedrag? Onderzoeker Rosa Groen onderzoekt het in ChangeAble, samen met beleidsmakers en wetenschappers uit heel Nederland. Lees meer
Ga naar REWIRE: ondersteuning van de transitie naar circulaire landbouw REWIRE: ondersteuning van de transitie naar circulaire landbouw Dit project ondersteunt de transitie naar circulaire landbouw door nieuwe vormen van samenwerking te bevorderen op verschillende bestuursniveaus, in verschillende regio's en binnen verschillende innovatie-ecosystemen. Lees meer
Ga naar Digitale vaardigheden voor mkb in bouw en maakindustrie; bijdrage aan WE-IT / ITVZH Digitale vaardigheden voor mkb in bouw en maakindustrie; bijdrage aan WE-IT / ITVZH Hoe digitaal vaardig is het mkb in de bouw en maakindustrie? Lectoraten van De Haagse onderzoeken dit samen met WE-IT via labtesten, casussen en tools, met oog op praktische toepassingen en scholing. Lees meer
Ga naar Energietransitie Zuid-Afrika Energietransitie Zuid-Afrika Met dit project laten we zien hoe onderwijs en onderzoek kunnen bijdragen aan duurzame oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen op het gebied van energietransitie, zowel regionaal als internationaal. Lees meer
Ga naar GenESG Project GenESG Project Dit project richt zich op het versterken van ESG-onderwijs (Environmental, Social & Governance) door het integreren van AI-gedreven microlearning-oplossingen in het hoger onderwijs. Lees meer
Ga naar European Network of Living Labs (ENoLL) European Network of Living Labs (ENoLL) De Haagse Hogeschool versterkt via ENoLL de Living Lab-gemeenschap in Zuid-Holland. Samen werken we aan innovatieve leeromgevingen en grensoverschrijdende samenwerking voor onderwijs en onderzoek. Lees meer
Ga naar Platform voor professionalisering en kennisdeling van toegepast ontwerpend onderzoek Platform voor professionalisering en kennisdeling van toegepast ontwerpend onderzoek Ontwerp als onderzoek: NADR verbindt 30 lectoren van 15 hogescholen rond toegepast ontwerpend onderzoek. Samen werken zij aan oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken in diverse sectoren. Lees meer
Ga naar Actieve Start voor een Actief Systeem (ASAS) Actieve Start voor een Actief Systeem (ASAS) Een multidisciplinair consortium gericht op de ontwikkeling van gezonde beweeggewoontes voor het jonge kind (0 tot 3 jaar oud). Lees meer