De bekende Nederlandse kunstenaar Roland Schimmel komt vertellen over nabeelden in zijn werk en hoe hij natuurkundig en neurologisch onderzoek doet voor zijn kunst. Je kent Schimmel van de gigantische oranje muurschildering in het centrale restaurant op De Haagse Hogeschool.

Aanmelden niet nodig, je bent van harte welkom!

Over Roland Schimmel

In zijn muurschilderingen, schilderijen, computeranimaties en installaties onderzoekt Roland Schimmel (1954, Hooglanderveen, NL) de interactie tussen het menselijk oog en de hersenen. In zijn werk staat de waarneming centraal maar ook concentratie en meditatie zijn daarbij van belang. Schimmel is vooral geïnteresseerd in hoe onze geest werkt. Zijn beeldend werk komt voort uit verwondering over de werkelijkheid en over hoe je zelf in die werkelijkheid staat. Daarmee begeeft hij zich als kunstenaar in het domein van wetenschappers en filosofen.

“Waar in het dagelijks leven de dynamiek van schijn en verleiding wordt ingezet om ons op allerlei manieren te verstrooien, daar voert de dynamiek in mijn werk de kijker terug naar zichzelf als bron van energie.”

Art Lovers

Hou je van kunst? Kom dan langs bij Art Lovers! Kunstenaars komen naar De Haagse Hogeschool om zelf over hun werk te vertellen. Best bijzonder, want wanneer ontmoet je nou een kunstenaar?

Ontdek meer
The Lighthouse Art Lovers

Dit is een evenement van The Lighthouse

The Lighthouse biedt een programma vol interessante activiteiten over actuele vraagstukken en wereldwijde issues.

Ontdek meer
The Lighthouse - Ilja Leonard Pfeijffer