MBO en HBO verbinden met het Europese Parlement op 11 april 2024

Van 6 tot 9 juni 2024 vinden er nieuwe Europese Parlementsverkiezingen plaats. Dit is hét moment om voor de komende vijf jaar de vertegenwoordigers te kiezen voor in het Europees Parlement in Brussel. Ter voorbereiding op deze verkiezingen vindt er op donderdag 11 april het verkiezingsfestival #MBOHBO stem/vote plaats bij De Haagse Hogeschool. Dit is een evenement voor studenten, door studenten. Uiteraard is iedereen welkom!

Wil je als student meer te weten komen over de Europese Unie? Of wil je graag van Europarlementariërs zelf horen wat zij op Europees niveau voor (Nederlandse) jongeren kunnen betekenen? Kom dan naar het verkiezingsfestival #MBOHBO stem/vote.

Er worden interessante workshops georganiseerd. Waan je bijvoorbeeld een heuse Europarlementariër tijdens de workshop European Parliament Simulator! Of kom meer te weten over de uitdagingen van hedendaags Europa tijdens de workshop The EU’s Challenging Neighbourhood.

Stel je vraag aan een Europarlementariër

De onderstaande Europarlementariërs zullen aanwezig zijn op het evenement. Heb jij een vraag voor één van deze Europarlementariërs? Geef in het aanmeldformulier aan voor wie jij een vraag hebt. Wie weet wordt jouw vraag gesteld tijdens de spannende paneldiscussie!

Aanwezige Europarlementariërs:

• Agnes Jongerius (PvdA)
  • Thijs Reuten (PvdA)
  • Michiel Hoogeveen (Ja21)
  • Dorien Rookmaker (GO)

• 15:00 – 15:30 Plein – Inloop
  • 15:30 – 16:00 Aula – Opening (plenair)
  • 16:10 – 16:40 Diverse ruimtes – Eerste ronde workshops
  • 16:50 – 17:20 Diverse ruimtes – Tweede ronde workshops
  • 17:30 – 18:00 Auditorium – Paneldiscussie en afsluiting
  • 18:00 – 19:00 Café West 75 – Netwerkborrel

Meld je nu aan!

We zien je graag op 11 april bij De Haagse Hogeschool (locatie Johanna Westerdijkplein).

Klik hier om te registreren.

Dit festival is onderdeel van het onderzoeksproject #mbostem #hbostem, waarin er wordt getoetst hoe jongeren in het mbo en hbo betrokken zijn bij de Europese Verkiezingen.

Verkiezingsfestival #MBOHBO stem/vote NL