Digitale tijdschriften/E-journals

In de E-Publication Finder vind je de e-journals en e-books die beschikbaar zijn via onze digitale bibliotheek. Het is een gealfabetiseerde titellijst, maar je kan ook zoeken op publicatietitel, ISBN, ISSN of onderwerp. Bladeren op onderwerp is ook mogelijk. Zoeken op artikelniveau is niet mogelijk.

Papieren tijdschriften

De bibliotheek heeft meer dan 300 abonnementen op tijdschriften in papieren uitgave. In alle vestigingen van de Haagse Hogeschool zijn papieren tijdschriften beschikbaar, die relevant zijn voor de opleidingen in de betreffende vestiging.

De collectie papieren tijdschriften is terug te vinden via de bibliotheekcatalogus.

Attendering

Om op de hoogte te blijven van bepaalde onderwerpen, geattendeerd te worden op een nieuw nummer van een tijdschrift, of een bericht te krijgen als één van je publicaties geciteerd wordt, kan je vaak een attendering of alert instellen in een databank of e-journal.

Er zijn verschillende manieren om een attendering in te stellen bij de verschillende bronnen, maar je moet meestal eerst een (gratis) account aanmaken. In deze handleiding vind je de meest gebruikelijke manieren/plekken om een alert in te stellen. Neem voor hulp contact op met de bibliotheek via bibliotheek@hhs.nl

Browzine

Browzine is een app waarin je (internationale) wetenschappelijke tijdschriften uit de E-Publication Finder kunt selecteren, doorbladeren en offline artikelen lezen. Je kunt ook meldingen ontvangen zodra een nieuwe uitgave beschikbaar is.