Leren door ongemak: Relationele pedagogiek voor een rechtvaardige universiteit

Wat als ongemak geen hindernis is voor leren, maar juist de bron van verandering?

Deze tweedaagse conferentie brengt studenten, docenten, beleidsmakers en bemiddelaars samen om te verkennen hoe relationele peer mediation en de pedagogiek van ongemak het hoger onderwijs kunnen transformeren. Via dialoog, ervaringsgerichte workshops en gezamenlijke ontwerptrajecten bouwen we aan een universiteit waar emoties tellen, conflict tot verbinding leidt, en kwetsbaarheid ruimte geeft voor inclusief leren.

Voor iedereen die gelooft dat leren relationeel, emotioneel en menselijk is—dit is jouw plek.

De voertaal van de conferentie is Engels, maar sommige sessies worden in het Nederlands gehouden (zie programma). Als je liever deelneemt aan de plenaire sessies in het Nederlands, stuur dan een e-mail zodat we samen kunnen kijken naar de mogelijkheden om dit te faciliteren.

Registreer voor 20 juni

Peer Mediation 

Het Comenius-project over peerbemiddeling aan De Haagse Hogeschool  is opgezet om empathie, emotioneel leren en conflictoplossing te bevorderen via de Pedagogiek van het Onbehagen. Door het delen van verhalen, het voeren van kritische dialogen en het ontwikkelen van bemiddelingsvaardigheden, stellen we studenten en medewerkers in staat om momenten van onbehagen om te zetten in kansen voor verbinding en groei. Doe met ons mee aan het creëren van een inclusievere en empathischere leeromgeving!

Logo Peer Mediation

Dit is een evenement van The Lighthouse

The Lighthouse biedt een programma vol interessante activiteiten over actuele vraagstukken en wereldwijde issues.

The Lighthouse - Ilja Leonard Pfeijffer