Op 9 mei vindt het grootste zorgcongres van het jaar plaats: het ICT & Health Congres. Tijdens dit congres gaan professionals met elkaar in gesprek over de toekomst van de zorg en de rol van slimme zorginnovaties, technologieën én duurzame samenwerkingen hierin. Ook De Haagse Hogeschool is aanwezig en verzorgt een uitverkochte workshop over Living Labs.

Workshop: van innovatie tot implementatie met Living Labs

De workshop wordt vanuit De Haagse gegeven door Sanne de Vries (directeur en leading lector kenniscentrum Health Innovation), Wendy Scholtes-Bos (Medical Delta Living Lab VIT for Life) en Marlies Wagener (Medical Delta Living Lab VIT for Life). Met de actuele onderwerpen die de workshop behandelt, belooft het een bijzondere workshop te worden. Deelnemers lijken het hiermee eens te zijn, aangezien de workshop al is uitverkocht.

Sanne vertelt: “Met living labs kijken we binnen de quadruple helix samen met partners wat er nodig is om innovatie binnen de zorg te implementeren. In deze workshop gaan we samen met deelnemers aan de slag om hick ups binnen het systeem te definiëren en te tackelen. We willen kijken waar de pijnpunten zitten in samenwerking nu en waar de kansen liggen naar de toekomst toe. We geven met concrete voorbeelden inzichten hoe wij dit aanpakken binnen ons Medical Delta Living Lab VIT for Life.”

Over de sprekers

• Wendy Scholtes-Bos
    Als Developer van het Medical Delta Living Lab VIT for Life houdt zij zich bezig met het verbinden van zorg, onderzoek, onderwijs en het bedrijfsleven. Implementatie van technologie binnen de zorg heeft haar specifieke aandacht, mede gezien het feit dat ze nog steeds ook binnen de fysiotherapie werkzaam is.
  • Sanne de Vries
    Directeur van het kenniscentrum Health Innovation en leading lector van het lectoraat ‘Gezonde leefstijl in een stimulerende omgeving’ van De Haagse Hogeschool. De rol van de fysieke leefomgeving in het beweeggedrag, de lichamelijke opvoeding en nudging, alsmede het meten van lichamelijke activiteit bij de jeugd hebben haar bijzondere aandacht.
  • Marlies Wagener
    Sinds 2011 werkt Marlies als docent-onderzoeker bij Kenniscentrum Zorginnovatie en de opleiding fysiotherapie. Binnen haar aanstelling houdt ze zich bezig met minoronderwijs en afstudeerbegeleiding. Als Living Lab Developer bij het Medical Delta Living Lab VIT for Life houdt zij zich bezig met het verbinden van zorg, onderzoek, onderwijs en bedrijven.

Speciale programma-afsluiting voor de Haagse regio

Naast het interessante programma dat 9 mei is samengesteld, is er vanuit de gemeente Den Haag, ROC Mondriaan, CIV, De Haagse Hogeschool en LUMC Campus Den Haag een speciale afsluiting bij te wonen. Dit programmaonderdeel is besloten en alleen toegankelijk voor zorg- en welzijnsprofessionals die in de Haagse regio actief zijn.

Tijdens deze Haagse sessie neemt futuroloog Tony Bosman ons mee naar ‘De toekomst van het sociaal domein’. Hij deelt de nieuwste inzichten, ontwikkelingen en oplossingen die op ons afkomen. Deze Haagse sessie duurt ongeveer 45 minuten en begint om 16.25 uur. Het is met name bedoeld voor zorgprofessionals, bestuurders en managers die zich meer in innovatie willen verdiepen.

Interesse? Meld u hier aan.

Meer over ICT & Health Congres

Kijk op de website van het ICT & Health Congres voor meer informatie over het programma en aanmeldmogelijkheden.