De politie eenheid Den Haag en de opleiding HBO-Rechten van de Haagse zijn een interessante samenwerking aangegaan. Derdejaarsstudenten HBO-Rechten hebben vanaf nu de mogelijkheid om hun leerarbeidsplaats bij de Politie te krijgen, met perspectief op een functie (geen garantie) na het afstuderen. De leerarbeidsplaats vindt plaats op verschillende werkplekken bij de Politie eenheid Den Haag.

Dit studiejaar zijn een aantal studenten al gestart bij de Politie. Van een inkijk in de intelligence naar het werken in de wijk in Den Haag en Gouda. Van de crisisorganisatie, Opsporing, diverse Stafafdelingen en Veiligheid naar Integriteit en Klachten. Binnen de politie zijn veel mogelijkheden, maar in het kader van dit traject ligt de nadruk op het primaire politiewerk, (mee)werkend op een basisteam, district, of andere afdeling.

Zo leren de studenten in de praktijk bij te dragen aan de rechtvaardiger en veilige samenleving. Tijdens de studie HBO-Rechten ontwikkelt de student zich tot een praktische jurist. Ze ontdekken hun weg in de (inter)nationale wet- en regelgeving en kunnen adviseren, bemiddelen en onderhandelen. Ook leer je met en van andere studenten. De laatste twee jaar gaan de studenten als hbo-jurist bij een organisatie als Politie aan de slag. Met een hbo rechten-diploma worden ze klaargestoomd voor een mooie carrière als jurist bij een rechtbank, in de advocatuur, bij de overheid of in het bedrijfsleven.

Wil je meer weten over de studie of de samenwerking met Politie? Bekijk dan deze video of volg HBO-Rechten op Instagram.