Per 1 augustus 2021 mag De Haagse Hogeschool een nieuwe voorzitter van haar Raad van Toezicht verwelkomen: Marjet van Zuijlen, politicoloog, historicus, voormalig lid van de Tweede Kamer en oud-partner van Deloitte. Van Zuijlen is een ervaren bestuurder en toezichthouder met een sterke focus op het publiek-private. Zij heeft nevenfuncties bekleed bij een scala aan organisaties in o.a. het bedrijfsleven, de cultuursector, het onderwijs en de gezondheidszorg. Zij woont in Den Haag.

De Raad van Toezicht is zeer verheugd met de aanstelling van Van Zuijlen, die in ruime mate beschikt over de gezochte verbindende kwaliteiten en over een intrinsieke nieuwsgierigheid naar de verhalen achter de cijfers. Zij voelt zich verbonden met onze gemeenschap van studenten en medewerkers, begrijpt de waarde van diversiteit en inclusie en kan deze versterken. Daarnaast heeft zij bewezen affiniteit met het internationale profiel van wereldburgerschap waar De Haagse Hogeschool voor staat.

Van Zuijlen: “Het is een eer en een genoegen om de komende jaren in mijn eigen stad deze rol te mogen vervullen. Ik verheug me op de samenwerking met de leden van de Raad van Toezicht, het College van Bestuur en de Hogeschoolraad. Samen kunnen we De Haagse naar een nog hoger plan tillen.”

Van Zuijlen volgt de huidige voorzitter van de Raad van Toezicht, Wubbo Tempel, op. Tempel neemt afscheid van de hogeschool nu het maximum van 2 aanstellingstermijnen van 4 jaar is bereikt. Van zijn tijd als toezichthouder voor de hogeschool was hij de laatste 3,5 voorzitter. Tempel: “De Haagse Hogeschool is een emancipatiemotor voor de maatschappelijke omgeving en een innovatiemotor voor het lokale, nationale en internationale bedrijfsleven. Dat maakt werken voor de hogeschool, in wat voor capaciteit dan ook, uitdagend, steeds afwisselend en ontzettend belonend. Ik ben blij dat ik bij heb kunnen dragen aan het bestuurbaar maken en houden van deze grote en complexe organisatie.”